Poniższy tekst jest kontynuacją tekstu ksążki Kima Michaelsa "Warior of Peace" (Wojownik pokoju) i stanowi jej 15-ty przetłumaczony rozdział.
Fragemty jej 1-ego rodzału znajdziesz TUTAJ.
Motto (od tłumacza)
Nie można jednocześnie zapobiegać wojnie i przygotować się do wojny. Zapobieganie wojnie wymaga więcej wiary, odwagi i stanowczości niż przygotowania się do wojny. Wszyscy musimy podjąć osobisty wysiłek, abyśmy razem mogli sprostać zadaniu ustanowienia pokoju.
Musimy ponosić heroiczne poświęcenie dla pokoju, tak samo jak szczerze ponosimy je na wojnie. Nie ma niczego ważniejszego…
Albert Einstein
***
Pewnego dnia, gdy uczniowie siedzieli w auli po ukończeniu grupowych ćwiczeń, Mistrz spojrzał na żołnierza i powiedział: Synu, widzę, że dokonałeś znaczącego oczyszczenia wszystkich swoich czakramów. Nie myśl jednak, że oczyściłeś je lub swój podświadomy umysł całkowicie. Zupełne ich oczyszczenie to długoterminowy proces, czasem trwający całe życie. Póki żyjesz w ludzkim ciele, będziesz musiał oczyszczać swoje pole energetyczne. Jednakże, dokonałeś już oczyszczenia, które może przenieść twoją ścieżkę na wyższy poziom.
Kiedy tu przybyłeś, miałeś wiele pytań i nie na wszystkie z nich udzieliłem ci odpowiedzi. Stało się tak dlatego, że nie byłeś gotowy na ich przyjęcie. Wyjaśnię ci to.
W obecnych czasach wielu ludzi jest zaślepionych specyficzną formą myślenia. Nazywam je myśleniem linearnym, intelektualnym albo analitycznym. Wydaje im się, że analityczny umysł to całość umysłu. Zdaje im się, że są w stanie pojąć wszystko. Gdy tacy ludzi spotykają duchowego nauczyciela, często oczekują lub nawet domagają się, aby otrzymać pełne wyjaśnienie duchowej strony życia. Wydaje im się, że są w stanie zrozumieć to wyjaśnienie znajdując się na aktualnym etapie rozwoju swojej świadomości.
To czyni owe osoby podatnymi na iluzje tworzone przez fałszywych nauczycieli tego świata. Niektórzy z tych nauczycieli nie zwodzą celowo, ponieważ sami wierzą w swoje złudzenia. Inni wiedzą, że manipulują ludźmi. Celowo stworzyli oni bardzo wymyślne i zdawać by się mogło wyrafinowane filozofie, mające usidlić tych, którzy z intelektu uczynili swego Boga.
Wielu adeptów duchowości sądzi, że im bardziej skomplikowana i trudniejsza do zrozumienia jest jakaś filozofia, tym bardziej musi by zaawansowana. Wydaje im się, że skoro studiują tę trudną filozofię, jest to dowodem na to, iż są zaawansowanymi studentami. Jednak ani fałszywi nauczyciele, ani ich studenci nie zdają sobie sprawy z tego, że kontroluje ich Maszyna. Ich fałszywe ideały służą wyłącznie podtrzymaniu i wzmocnieniu władzy Maszyny nad ludźmi. Jak już się przekonałeś, duchowa rzeczywistość nie jest tak trudna do zrozumienia. Wymaga ona stosunkowo niewiele zrozumienia, ale za to wiele praktyki.
To, czego doświadczyłeś podczas kilku ostatnich miesięcy, to przybycie tutaj w pewnym konkretnym stanie świadomości. Twój umysł był nieprzyjemnym i chaotycznym miejscem, głównie przez energie mentalne, które zgromadziły się w twoich czakramach i czterech niższych ciałach. Gdy pozbyłeś się części tych energii, wzniosłeś się na stosunkowo wyższy stopień świadomości, w którym twój umysł jest spokojniejszy i czystszy. Teraz możesz zrozumieć wiele spraw, których twój umysł wówczas nie mógł pojąć.
Oczyściwszy się z tych energii zacząłeś doświadczać czegoś, co już wcześniej poznałeś, a mianowicie to, co nazywam Świadomym Ty, które przestało identyfikować się z zewnętrznym umysłem lub ego. Doświadczyłeś czystej, wolnej, nieograniczonej, nieskończonej świadomości. Bez tego bezpośredniego doświadczenia wiele aspektów duchowej rzeczywistości pozostałoby dla ciebie nieuchwytne.
Jeśli ci się wydaje, że każdy aspekt duchowej strony życia może być zredukowany do słów i pojęć, z którymi umysł analityczny sobie poradzi, wówczas nigdy nie pojmiesz duchowości. Istnieją pewne jej aspekty, które nie mogą być opisane, ani poddane analizie. Można ich jedynie doświadczyć poprzez mistyczne przeżycie, które pozostaje poza słowami i nie może być do nich zredukowane. Doświadczyłeś tego teraz. Możesz już wyjść poza to, co robią ludzie uwięzieni w pułapce intelektu. Dlatego też wejdziemy w fazę, w której pozwolę ci zadać każde pytanie. Pozwolę ci zadać je tak, jak zechcesz, a ty pozwolisz mi odpowiedzieć na nie tak, jak ja zechcę.
Kura czy jajko?
Żołnierz rzekł: Mistrzu, dostrzegam, że gdy tutaj przybyłem, nie miałem czystego umysłu. Jednakże czułem dokładnie tak, jak powiedziałeś, że powinienem być w stanie zrozumieć duchową stronę życia. Teraz widzę jak bardzo to było nierealne
– wówczas jednak nie mogłeś mi tego wytłumaczyć. Byłem naprawdę sfrustrowany tym, że nie odpowiedziałeś na niektóre z moich pytań. Teraz jednak widzę w tym mądrość. Mój umysł wykorzystałby twoje odpowiedzi do wytworzenia jeszcze
większego braku zrozumienia.
Swoim pierwszym pytaniem chciałbym zrozumieć, dlaczego mój naród zaangażował się w wojnę. Widzę teraz, jak moja osobista spirala gniewu skłoniła mnie do pozytywnej odpowiedzi na wezwanie naszego przywódcy gdy zorganizowano nabór żołnierzy. Chciałbym zrozumieć, dlaczego mojemu narodowi wydaje się, że pójście na wojnę jest konieczne i usprawiedliwione.
Wiem, że powiedziałeś, iż jako naród chrześcijański zignorowaliśmy wezwanie Chrystusa do nastawienia drugiego policzka. Nasz przywódca, ludzie w armii i moi towarzysze żołnierze uznali, że skoro wróg zaatakował nas nie będąc sprowokowany, to nasza odpowiedź jest usprawiedliwiona. Wróg zabił wiele osób spośród ludności cywilnej, które w niczym mu nie zawiniły.
Byliśmy w pełni przekonani, że jeśli nic byśmy nie zrobili i nadstawili drugi policzek, zostałoby to odczytane, jako okazanie słabości i skłoniłoby naszego wroga do kolejnych ataków. Byliśmy przekonani, że nasze działania były konieczne, aby zapobiec przyszłym atakom. Mistrzu, chciałbym usłyszeć, jak ty to widzisz. Jak nasz naród powinien był zareagować na pierwszy atak?’
Mistrz odpowiedział: Krótka wersja mojej odpowiedź jest taka, że ty poszedłeś na wojnę kierowany swoją osobistą spiralą gniewu, a twój naród ma spiralę zbiorową. To ona uczyniła przywódców twojego narodu ślepymi na alternatywy pójścia na wojnę. A teraz pozwól, że dam ci dłuższe tego wyjaśnienie.
Mój Synu, znasz stary żart o tym, co było pierwsze, kura czy jajko. Zmień go teraz nieco i zadaj sobie pytanie: Co było pierwsze, akcja czy reakcja? Oczywiście, akcja zawsze następuje przed reakcją.
Nie może być reakcji o ile w przeszłości nie miała miejsca jakaś akcja. To może wydawać się proste, ale tkwi w tym podstawowe duchowe prawo. Mówi ono, że nic nie mogłoby ci się przytrafić, jeśli nie miałoby swojej przyczyny. Zapamiętaj tę regułę: nie ma reakcji bez akcji, nie ma skutku bez przyczyny.
Czego uczyłem cię, jako klucza do postępu na twojej duchowej ścieżce? Co jest kluczem do wzrostu twojego poziomu samoświadomości?
Żołnierz pomyślał przez chwilę i odpowiedział: Uczyłeś mnie, abym obserwował swoje własne reakcje i brał odpowiedzialność za nie i za moją świadomość.
Mistrz kontynuował: Dokładnie. Zatem głównym przedmiotem rozważań będzie tutaj to, czy twój naród wziął odpowiedzialność czy jej unikał. Jak ma się to do idei skutku bez przyczyny?
Unikanie odpowiedzialności
Gdy spojrzysz na historię, dostrzeżesz, że poszczególne osoby, grupy ludzi i całe narody zawsze miały tendencję do unikania
odpowiedzialności. Jak unika się brania odpowiedzialności? Robisz to stwierdzając, że gdy przytrafia ci się coś niechcianego, przyczyna leży gdzieś poza tobą. „Nigdy nie podjąłbyś przecież działań, które wywołałaby taką reakcję. To inni ludzie,
los, życie, natura, świat czy nawet Bóg są odpowiedzialni za to, co ci się przytrafiło.
Jak już ustaliliśmy, kiedy twierdzisz, że przyczyna istnieje „poza tobą”, detronizujesz siebie, pozbawiasz siebie mocy. Twierdzisz, że przyczyna leży gdzieś, gdzie ty nie masz kontroli nad tym, co się dzieje. W przypadku twojego narodu, dokonał on mentalnej projekcji, że przyczyna leżała po stronie wroga. Ponieważ twój naród nie mógł kontrolować wroga, uznał, że nie może zareagować inaczej niż go zniszczyć.
Powszechnym sposobem unikania odpowiedzialności jest rozpatrywanie danego wydarzenia w izolacji. Odmawiasz rozważenia faktu, że konkretne wydarzenie jest wyłącznie reakcją na wcześniejszą akcję. W twoim przypadku przemyśl, proszę, zdarzenie, gdy wybuchła mina i zraniła cię w nogę. Możesz powiedzieć, że nie uczyniłeś żadnej krzywdy ludziom, którzy wyprodukowali i podłożyli minę. Ich akcja była oczywistą agresją skierowaną przeciwko tobie i była ona niesprawiedliwa. Mógłbyś wściec się na tych ludzi i wyruszyć w drogę dla dokonania zemsty mającej na celu ich zabicie. Mógłbyś nawet powiedzieć, że robisz to, aby powstrzymać ich przed skrzywdzeniem innych niewinnych osób.
Żołnierz odpowiedział: Czułem dokładnie tak, jak to opisałeś. Nie szukałem zemsty tylko dlatego, że powstrzymywała mnie przed tym moja rozszarpana noga. Dziś zdaję sobie sprawę z tego, że tym, co mnie powstrzymało, była nie tyle noga, co mój stan umysłu. Mistrz odrzekł: Do tego właśnie zmierzam. Wyizolowałeś to zdarzenie i stwierdziłeś, że przyczyna leżała po stronie wroga. Ponieważ nie miałeś fizycznej możliwości zmienić wroga, pogrążyłeś się w spirali gniewu. Stopniowo tak cię ona obezwładniła psychicznie, że siedziałeś na ulicy i wyrażałeś swój gniew wykrzykując obelgi w stronę przechodzących ludzi, którzy nie byli odpowiedzialni, przynajmniej bezpośrednio, za stan twojej nogi.
Mój synu, nie mówię tego, abyś źle się z tym wszystkim poczuł. Chcę tylko postawić proste pytanie: Czy twoje reakcja byłą najlepszą z możliwych? Gdy spojrzymy na ciebie i twoją przyszłość – czy mogła zaistnieć jakaś lepsza reakcja?
Z doświadczenia wiesz teraz, że nie była to najlepsza możliwa reakcja. Alternatywą dla zstępującej, negatywnej spirali było zbudowanie spirali pozytywnej, wstępującej, którą stworzyłeś podczas swego tutaj pobytu. Dokonałeś tego zdając sobie sprawę, że chociaż rzeczywiście nie uczyniłeś nic złego ludziom, którzy wyprodukowali minę, to jednak zdecydowałeś pójść na wojnę. Najechałeś ich kraj, zakłóciłeś ich sposób życia, potencjalnie mogłeś zabić ich lub członków ich rodzin.
Chwila zranienia twej nogi przez minę mogła nie mieć bezpośredniej, linearnej przyczyny w twoich działaniach, ale miała przyczynę pośrednią. Zdecydowałeś wybrać się na wojnę, jak to się mówi: wystawić się na ryzyko, a kto może przewidzieć, co wydarzy się w zawierusze wojny?
Dlaczego dokonałeś takiego wyboru? Przyczyna leżała w twojej świadomości, a konkretnie w twoim gniewie. Dostrzegając jej przyczynę w swojej świadomości i biorąc za nią odpowiedzialność, nie jesteś już ubezwłasnowolniony. Przestałeś projektować przyczynę na wroga, na coś, nad czym nie masz bezpośredniej kontroli. Dostrzegłeś, że fizyczne zniszczenie wroga nie jest twoją jedyną możliwością. Alternatywą było spojrzenie w głąb własnej świadomości i przepracowanie przyczyny tam właśnie istniejącej, zrobienie czegoś, nad czym masz możliwość kontroli – dla dokonania czego jesteś obecnie na najlepszej drodze.
To samo dotyczy twojego narodu. Czy pójście na wojnę było najlepszą możliwą reakcją, czy może wytworzyło negatywną, zstępującą spiralę, z której twój naród jeszcze się nie wyswobodził? Czy istniało lepsze rozwiązanie, zdolne wytworzyć spiralę wstępującą?
Oczywistą odpowiedzią jest to, że twój naród mógł się wycofać i rozważyć możliwość, że to narodowa świadomość sprawiła, iż został on wystawiony na brutalny atak. Czy twój naród dokonał kiedyś agresji poza swoje granice? Czy kiedykolwiek w swojej historii wysyłał żołnierzy, agentów czy korporacje, aby wyzyskiwać inne nacje? Czy żywi on przemoc w swojej zbiorowej świadomości? Czy ma tendencje do reagowania na przemoc jeszcze większą przemocą, uważając to za konieczne i usprawiedliwione? Czy wasze filmy i książki gloryfikują przemoc lub ukazują ją, jako jedyne rozwiązanie pewnych problemów?
Skoro twierdzicie, że jesteście narodem chrześcijańskim, powinniście gorliwie robić to, co przykazał wam Wielki Mistrz, to znaczy przestać szukać drzazgi w oczach swoich braci i zacząć dostrzegać belkę w własnym oku. To jest prawdziwe wzięcie odpowiedzialności za własną sytuację, zamiast zrzucania winy na swoich braci i tym samym uczynie się zdominowanym. To jest przejęcie władzy nad swoim przeznaczeniem, zamiast pozwalania Maszynie, by nad nim panowała.
Zawsze, gdy coś niechcianego przytrafia się osobie lub narodowi, najbardziej produktywną reakcją jest rozważenie, jaka przyczyna z przeszłości mogła poprzedzić to wydarzenie. Przez przyczynę rozumiem nie tylko fizyczne akcje, ale także twój stan świadomości. Mówiłem ci wiele razy, że podstawową przyczyną wszystkiego jest świadomość. przyczyna poprzedzająca każde fizyczne wydarzenie tkwi zawsze w świadomości.
Co sprawia, że świadomość jest podstawową przyczyną?
żołnierz
zapytał: W pewien sposób rozumiem to, co do mnie mówisz, ale ciągle jestem skonfundowany. Wiem, że to przemawia mój linearny umysł, ale gdy mówisz, że każde wydarzenie jest reakcją wszechświata na akcję, którą podjąłem wcześniej,
to zaczynam się zastanawiać, co rozpoczęło ten łańcuch? Jak można było przedsięwziąć pierwsze działania, skoro musiałoby być ona reakcją na wcześniejsze wydarzenie? Kto podjął tę pierwszą akcję? Wiem, że to może być głupie pytanie.
Mój Synu, nie ma głupich pytań, są tylko pytania, które nie zostały jeszcze zastąpione zrozumieniem. Przede wszystkim musisz rozróżnić wydarzenia, o których nie decydowałeś bezpośrednio, od tych, które wybrałeś bezpośrednio.
W twoim przypadku nie zdecydowałeś bezpośrednio o tym, aby mina urwała ci nogę. To jest coś, co nazywam niechcianym wydarzeniem. Niechciane wydarzenie nigdy nie bierze się znikąd, musi mieć przyczynę w przeszłości. W twoim przypadku bezpośrednią przyczyną była reakcja wszechświata na to, że wybrałeś się na wojnę. Wybrałeś to bezpośrednio. Nie byłeś do tego przymuszony, miałeś inne wyjścia.
Krótka odpowiedź na twoje pytanie jest następująca: Istnieją trzy rodzaje wydarzeń, z którymi spotykamy się w materialnym wszechświecie. Istnieją pierwotne działania, które podejmujemy dokonując wyborów. Następnie istnieją reakcje, które są konsekwencjami pewnych pierwotnych działań. W końcu istnieją nowe wybory, których dokonujemy w odpowiedzi na konsekwencje naszych wcześniejszych akcji. To właśnie w przypadku większości ludzi stworzyło zstępującą spiralę akcji i reakcji, która przesłania fakt, że mają oni moc, by zmienić swoje materialne życie poprzez zmianę swojej świadomości.
Niestety, twoja kultura wychowuje dzieci i młodzież bez podstawowego zrozumienia działania wszechświata. Na Wschodzie naucza się o karmie. Karma jest postrzegana jako akcja tworząca impuls, który wróci do ciebie w przyszłości, prawdopodobnie w następnym wcieleniu. Twoja kultura zaprzecza temu, ponieważ oryginalne nauki Wielkiego Mistrza na ten temat zastały usunięte z religii chrześcijańskiej z powodów politycznych. Oczywiście, religia materializmu naukowego również zaprzecza preegzystencji duszy.
Wasza nauka uczy was o akcji i reakcji, ale większość osób nie pojmuje tego w kategoriach energii. Ja nie nauczam konceptu karmy, który odnajdujemy w wielu religiach Wschodu, ponieważ uważam go za zbyt linearny i fatalistyczny. Najbardziej pierwotny koncept karmy zakłada, że wszystko w twoim życiu zostało zdeterminowana przez twoje działania z przeszłych wcieleń.
To faktycznie czyni aktualnym pytanie, w jaki sposób rozpocząłeś swoją karmiczną spiralę. Oczywistym wyjaśnieniem jest, że dokonałeś wyboru, ale dlaczego twój pierwszy wybór miałby odebrać ci możliwość [nowego, lepszego – przyp. tłum.] wyboru w teraźniejszości? Ja nauczam, że chociaż twoje przeszłe wybory ograniczyły ci możliwości, którymi dysponujesz w chwili obecnej, to zawsze masz możliwość zmiany stanu swojej świadomości. Uczynienie tego będzie miało ogromny wpływ na twoją fizyczną sytuację, jak już to sobie zacząłeś udowodniać. Dodatkowo będzie to mieć ogromny wpływ na twoją zdolność dostrzegania stojących do twej dyspozycji możliwości.
Nauczam zatem, że jeśli dokonujesz pierwotnego wyboru, to podejmujesz inicjalne działanie. Generujesz impuls energetyczny, który wysyłasz w kierunku wszechświata. Einstein spekulował, że jeśli wysłałoby się z ziemi statek kosmiczny i leciałby on ciągle w tym samym kierunku, pewnego dnia wróciłby na ziemię z przeciwnej strony. Twierdził, że czasoprzestrzeń ma formę zamkniętej pętli. I miał rację.
Dodam do tego, że czasoprzestrzeń ma cztery poziomy albo oktawy, to znaczy oktawę tożsamości, oktawę mentalną, oktawę emocjonalną i oktawę fizyczną. Gdy podejmujesz działanie w oktawie fizycznej, generujesz impuls energetyczny. Nauka nie nazywa tego energią, tak jak elektryczność albo światło słoneczne, tym nie mniej jest to wyższa i subtelniejsza forma energii. Przemieszcza się ona do trzech pozostałych oktaw. Po pewnym czasie nieuchronnie powróci do punktu wyjścia, czyli do ciebie i wówczas może wytworzyć fizyczne zdarzenie.
Przerwanie spirali z przeszłości
Zauważ, że powiedziałem, iż może ona spowodować fizyczne zdarzenie. Czy to uczyni, czy nie, zależy tylko od tego, co zdołasz zrobić ze swoim stanem świadomości w czasie, który upłynie do powrotu impulsu.
Dokładnie to właśnie Wielki Mistrz i inni duchowi nauczyciele próbują ci powiedzieć w koncepcie nastawiania drugiego policzka. W przeciwieństwie do oficjalnej doktryny, Wielki Mistrz był w pełni świadomy zasady, którą tutaj opisuję. Był on świadomy tego, że żyjemy wiele razy i nasze obecne życie jest w zasadniczy sposób ograniczone poprzez wybory, jakich dokonaliśmy w przeszłości, w zapomnianych wcieleniach. Znał on rolę świadomości, dlatego mówił o konieczności dostrzegania belki we własnym oku.
Jezus wiedział, że jako istota ludzka na poziomie fizycznym, masz podstawowy wybór: Czy będziesz podtrzymywał spirale, które stworzyłeś w przeszłości, czy też się z nich wyrwiesz?
Gdy spojrzysz na tę planetę, oczywistym jest, że jest na niej wiele przemocy, wiele aktów używania siły. Kiedyś w przeszłości zdecydowałeś się użyć przemocy i popełnić akt agresji przeciwko innej osobie. Dlaczego to zrobiłeś? Uczyniłeś to, ponieważ w twoich trzech wyższych ciałach istniał schemat przemocy. W ciele tożsamości miałeś zakorzenione przekonanie, że jesteś oddzieloną istotą i możesz użyć przemocy wobec innej osoby bez krzywdzenia siebie samego. W ciele mentalnym hołubiłeś wyrafinowane argumenty usprawiedliwiające przemoc. W ciele emocjonalnym miałeś spirale lęku, energie gniewu i nienawiści, które czyniły użycie przemocy czymś nieuchronnym.
Twój fizyczny czyn był uwarunkowany matrycami w twoich trzech wyższych ciałach. Miał on niematerialną przyczynę. Twoje pierwotne działanie wygenerowało energię wysłaną do trzech wyższych oktaw. W końcu została ci ona zwrócona. Gdy przekroczyła granicę oktawy fizycznej, wytworzyła zdarzenie, podczas którego zostałeś wystawiony na przemoc. Pierwotny czyn mógł mieć miejsce w poprzednim wcieleniu i został zapomniany. Bez zmian pozostało to, że nadal masz matryce przemocy w swoich trzech wyższych ciałach.
Gdy jesteś narażony na przemoc, odmawiasz przyznania, że jest to spowodowane twoim pierwotnym działaniem. Dokonujesz projekcji, że przyczyna leży gdzieś poza tobą, w osobie czyniącej ci zło. Czyny tej osoby nie są spowodowane czymś, czego dokonałeś w przeszłości. Reagujesz gniewem i możesz podjąć kolejne działanie oparte na przemocy, szukając zemsty, kary lub starając się ubezwłasnowolnić tego, kto cię zaatakował. To generuje kolejny impuls, który jest wysyłany w kierunku wszechświata. Kiedy do ciebie powróci, ty znów reagujesz gniewem, ale tym razem jest to gniew skumulowany ze wszystkich poprzednich wydarzeń. Generujesz więc jeszcze potężniejszy impuls. A gdy on powróci, doznasz jeszcze większej szkody.
Jesteś uwięziony w zstępującej spirali. Stan twojej własnej świadomości generuje przemoc. Ponieważ odmawiasz wzięcia za to odpowiedzialności, reagujesz przemocą, co tylko wzmacnia spiralę. Wkrótce energie staną się tak obezwładniające, że zostaniesz uwięziony wśród reakcji zakorzenionych w lęku. Tracisz możliwość nastawienia drugiego policzka.
To właśnie ta tendencja reagowania na przemoc większą przemocą stworzyła Maszynę. Kontynuowanie i wzmacnianie tych spirali tylko wzmacnia Maszynę i jej władzę nad ludźmi. Maszyna istnieje dzięki podstawowej iluzji panującej na Ziemi, a mianowicie, że zdarzenia, które cię spotykają, nie mają początku w stanie twojej świadomości. To sprawia, że ludzie reagują na wydarzenia będąc przekonani, że to inni je powodują. Następnie reagują na wydarzenie, próbując kontrolować lub niszczyć innych ludzi.
Ludzie ci postrzegają twoje czyny jako agresję skierowaną przeciw nim i starają się zapanować nad tobą siłą. Obie strony konfliktu czują się pozbawione mocy, ponieważ wydaje im się, że przyczyna leży poza nimi. Nie widzą innego wyjścia oprócz użycia siły dla zmuszenia innych do zmiany ich działań. Maszyna pozbawiła ich możliwości dostrzeżenia alternatywy, to jest zmiany własnego stanu świadomości i tym samym zmiany prawdziwej przyczyny tego, co im się przytrafia.
Jak można przełamać zstępującą, planetarną spiralę konfliktu? Pewna grupa ludzi musi dostrzec dynamikę sytuacji i użyć swojej zdolności reagowania na przemoc bez przemocy.
Wielki Mistrz wiedział o tym. Wiedział, że przez tysiące lat ludzi wzmacniali te energetyczne spirale. Spójrz, na to, co ciągle dzieje się na Bliskim Wschodzie i w innych częściach świata. Właśnie dlatego nawoływał on swoich prawdziwych uczniów do przełamania tej planetarnej spirali. Można to zrobić tylko w jeden sposób. Należy przestać odpowiadać przemocą na przemoc. Można tego dokonać tylko nadstawiając drugi policzek i kontynuując nadstawiania drugiego policzka mimo powtarzających się ataków.
żołnierz rzekł: Wielu ludzi powie, że ci, którzy zaatakowali nasz naród, musieli świadomie wybrać takie działanie, mając na myśli, że to nie my przymusiliśmy ich do tego, i że ich ku temu nie sprowokowaliśmy.
Mistrz odrzekł: Tak, ci ludzi dokonali tego wyboru. Twój naród nie przymusił ich do decyzji ataku, ani nie zmusił ich do tego, aby wybrali was, jako cel swoich działań. Ci ludzie byli uwięzieni w osobistych spiralach negatywności. To właśnie one wywołały w nich potrzebę podjęcia akcji przeciwko innym.
Dlaczego twój naród stał się celem agresji tych ludzi? Częściowo przez swoją aktualną fizyczną pozycję i działania, ale głównie przez swoje wcześniejsze zbiorowe spirale. Wszystko, co robisz, jest czynione z pomocą energii. Istnieje możliwość widzenia energetycznych spirali stworzonych przez ludzi. Gdybyś mógł je dostrzec, zobaczyłbyś wyraźnie, że nie przytrafia ci się nic, co nie byłoby podyktowane twoją podatnością na wydarzenia, sprowokowaną energetycznymi spiralami, które ty lub twój naród stworzyliście w przeszłości. Gdyby twój naród nie stworzył spirali energetycznej czyniącej go podatnym na tego typu urazy, nie zostałby zaatakowany. Wasz wróg znalazłby inny cel.
Zawsze stajesz przed prostym wyborem. „Czy będę projektował przyczynę niechcianego wydarzenia poza siebie i tym samym pozbawię się władzy nad swoim losem? Czy też zaakceptuję fakt, iż przyczyna leży w mojej świadomości i w ten sposób odzyskam możliwość zmiany swego przeznaczenia?” To prawda, że ludzie, którzy zaatakowali twój naród dokonali wyboru, ale staliście się ich celem, ponieważ wy również dokonywaliście agresywnych wyborów w przeszłości. Odpowiadając przemocą na przemoc nie uwolnicie się od schematu akcja-reakcja. Spoglądając w narodową świadomość i przezwyciężając tendencją do użycia siły faktycznie wygenerujecie pokojową przyszłość dla swojego narodu.
żołnierz zapytał: Rozumiem, co mówisz, ale nie rozumiem, jak moje przeszłe akcje mogły wywołać konkretne wydarzenie, takie jak utratę mojej nogi?
Mistrz odpowiedział: Fizyka kwantowa odkryła granicę pomiędzy oktawą fizyczną i trzema wyższymi oktawami. Uczeni odkryli, że poza światem materialnym istnieje inny świat, często nazywany światem prawdopodobieństwa. Nic z owego świata nie istnieje w świecie fizycznym. Istnieje on w niejako płynnym stanie, posiadając potencjał zaistnienia – jako cząstka fizyczna lub wydarzenie. Nie możesz na pewno przewidzieć, że coś się z niego przejawi, możesz to jedynie przewidywać z pewnym prawdopodobieństwem.
Uczeni nie zrozumieli jeszcze, że odkryli jedynie ułamek procesu, który prowadzi do pojawiania się fizycznych uwarunkowań i zdarzeń. Proces ten zawiera także aspekt odnoszący się do każdego człowieka z osobna.
W przeszłości zdecydowałeś się postąpić w pewien sposób. Nazywam to "działaniami początkowymi", ponieważ wygenerowały one impuls energetyczny, który został wysłany do trzech wyższych oktaw. Gdy impuls ten do ciebie wraca, rozpoczyna swoją powrotną drogę poprzez trzy wyższe oktawy. W każdej z nich będzie on osłabiany lub wzmacniany. Czynnikami decydującymi o tym są matryce w twoich trzech wyższych ciałach.
Powiedzmy, że wygenerowałeś impuls w formie aktu przemocy. Uczyniłeś to, ponieważ w twoich trzech wyższych ciałach istniały matryce przemocy. Wracając do ciebie, impuls najpierw przechodzi przez ciało tożsamości. Jeśli nadal masz w nim matryce przemocy lub jeśli je wzmocniłeś, impuls energetyczny przyspieszy i przejdzie do ciała mentalnego. Jeśli usunąłeś z ciała tożsamości wszystkie matryce przemocy lub ich część, impuls nie będzie wzmocniony, a dodatkowo utraci część swej mocy. Przejdzie on do ciała mentalnego, ale ze zredukowanym momentem siły.
Ten sam proces powtórzy się w ciałach mentalnym i emocjonalnym. Jeśli ciągle istnieją w nich matryce przemocy lub jeśli je wzmocniłeś, impuls przekroczy granicę i wejdzie do oktawy fizycznej. To wywoła wydarzenie, wystawiające cię na przemoc. Może być ona nawet gwałtowniejsza niż w powziętym przez ciebie pierwotnym działaniu. Jeśli przezwyciężysz wszystkie matryce przemocy i w swoich czterech niższych ciałach stworzysz spiralę pozytywnej energii, powracający impuls energii zostanie całkowicie pochłonięty zanim zdąży zmienić się w fizyczne wydarzenie.
To, co robiłeś przez ostatnie miesiące, przywołując energię bazującą na miłości wygenerowało pozytywną spiralę, zdolną pochłonąć część impulsów powracających z przeszłości. Mój Synu, gdybyś nie wykonał tej pracy i pozostał na ulicy, zostałbyś narażony na przemoc, która zakończyłaby twoje życie.
Jak nadstawiać drugi
policzek?
żołnierz zapytał: Rozumiem to, chcę jednak zrozumieć, dlaczego jest nam tak trudno nastawiać drugi policzek. W wojsku wszyscy byli
przekonani, że Jezus nie mógł mieć na myśli nadstawiania drugiego policzka w odpowiedzi na wszystkie formy ataku. Większość ludzi w moim kraju uważa, że mamy prawo do samoobrony, również na poziomie narodowym.
Mistrz kontynuował: Rozważ, czego wymagałoby od człowieka spełnienie przykazania nadstawiania drugiego policzka. Nie możesz tego dokonać póki masz matryce przemocy w trzech wyższych ciałach. w nieunikniony sposób zniewolą one twój świadomy umysł. Nie będziesz w stanie powstrzymać się od brutalnej reakcji, gdy ktoś uderzy cię w policzek. Nie będziesz mieć wolności wyboru, ponieważ spirale energetyczne w twoich trzech wyższych ciałach determinują twój świadomy umysł. To predysponuje cię albo do uległości albo do reagowania przemocą.
Wielu ludzi twierdzi, że nie dają odporu, gdy są atakowani. Powstrzymywanie się od fizycznego ataku nie jest równoznaczne z nadstawieniem drugiego policzka. Wielu ludzi czuje się bezradnymi podczas ataku lub boi się, że nie ma siły, aby pokonać atakującego. Tacy ludzi nie podejmują aktów przemocy, ciągle jednak reagują z przemocą, kierując swoją agresję przeciwko sobie samym. Zmuszanie się do tłumienia agresywnej reakcji bazujące na lęku jest przemocą wobec samego siebie. Tylko wówczas, gdy uwolnisz się od lęku i będziesz odczuwać jedynie miłość, będziesz w stanie naprawdę nadstawić drugi policzek.
Dopiero po oczyszczeniu spirali energetycznych w trzech wyższych ciałach odzyskasz wolność wyboru. Dostrzeżesz wówczas możliwości, których nie widziałeś wcześniej. Będzie mieć wolność wyboru działania pozbawionego przemocy, które pozwoli ci wyrwać się z wiru impulsów energetycznych z przeszłości. Tylko w ten sposób uwolnisz się spod wpływu Maszyny. Inaczej pozostaniesz uwięziony w spirali reagowania przemocą na przemoc – co jest najbardziej potężnym narzędziem kontrolowania ludzi przez Maszynę i wysysania z nich energii życia.
Pozwól mi wrócić do pytania „Jak twój naród mógł zareagować na pierwotny atak”. Mogliście pozostać wierni swoim chrześcijańskim korzeniom i wykorzystać atak, jako szansę na dostrzeżenie belki w oku swojej narodowej psychiki. W jaki sposób wywołaliśmy tak brutalny atak? Jakie matryce przemocy istnieją w naszym ciele tożsamości, w ciele mentalnym i emocjonalnym; w naszym zbiorowym umyśle? Co moglibyśmy zyskać, dostrzegając je i wychodząc poza nie, aby nie trwać w spirali przemocy?
Twój naród nie był jednakże skłonny ani gotowy do tego, wzmógł tylko tendencję reagowania przemocą na przemoc. Argumentował to nawet naukami Chrystusa. Twój naród zareagował jeszcze brutalniejszą siłą niż ta, którą został zaatakowany. Można to łatwo dostrzec, ponieważ jego rekcja pozbawiła życia o wiele większej liczby ludzi i zniszczyła więcej zasobów materialnych niż pierwotny atak przeciw wam.
To wytworzyło bardzo potężne impulsy, które zostały wysłane w czasoprzestrzeń?. Nieuchronnie powrócą one do twego narodu w przyszłości i mają one potencjał wywołania innych brutalnych wydarzeń. Istnieje jednakże możliwość pochłonięcia tych impulsów zanim przekroczą one granice oktawy fizycznej. Aby tak się stało, twój naród musi przełamać negatywną spiralę i zacząć wytwarzać spiralę pozytywną, dostrzegając belkę we własnym oku.
Możesz czuć się bezradny, aby zaradzić temu, jako jednostka, ale oczyszczając swój umysł przyczyniasz się do oczyszczania psychiki całego narodu. Jeśli wystarczająca ilość ludzi zrobi to samo, będzie to miało efekt na poziomie narodowym. W końcu psychika narodu jest zbiorem indywidualnych umysłów jego obywateli. Najlepszym sposobem przemiany swojego narodu jest rozpoczęcie od zmiany własnej świadomości. Efekty dostrzeżesz w postaci zmiany wydarzeń fizycznych, które muszą nastąpić po zmianie stanu świadomości.
Co podtrzymuje spiralę wojny?
żołnierz powiedział: Z tego, co słyszę, jedynym sposobem zapobieżenia wojnie
jest zaprzestanie odpowiadania przemocą na przemoc i nadstawianie drugiego policzka raz za razem. Rozumiem, co mówisz, ale jest to tak sprzeczne z mentalnością mojego narodu, a szczególnie z mentalnością wojska. Nie potrafię sobie nawet zacząć
wyobrażać jak to nastawienie mogłoby się w niedalekiej przyszłości zmienić.
Mistrz odpowiedział: Nie może się zmienić w bliskiej przyszłości, ale może się zmienić. Twój naród już wszedł na tor stopniowej redukcji swojej tendencji do przemocy. Jeszcze nie przestawił się na wejście w tę spiralę i uczynienie jej nieodwracalną i dlatego właśnie wydarzyło się to, co spowodowało wysłanie cię na wojnę. Gdyby twój naród zareagował na to zdarzenie bez przemocy, odniósłby znaczące zwycięstwo i uczynił wstępującą spiralę nieodwracalną. Obecnie jednak przyszłość twojego narodu ciągle się waży.
żołnierz zapytał: Mistrzu, a co z ludźmi z wojska lub elity politycznej, którzy mówią, iż koniecznością jest, abyśmy posiadali armię zdolną bronić nas przed totalitarnymi narodami? Powiedzieliby, że twoje idee są nierealne i wskazaliby na potrzebę posiadania armii przez wolny świat. Powiedzieliby, że gdyby nie siła i odstraszająca moc wojska, świat byłby opanowany przez nazizm albo komunizm.
Mistrz odrzekł: Zgodziłbym się z nimi – ale tylko do pewnego stopnia. Jeśli spojrzysz tylko na samo minione stulecie, dostrzeżesz siły totalitarne napędzane agresywną ideologią, która zmuszała je do prób przejęcia władzy nad światem. Zgadzam się, że gdyby tak zwany wolny świat (żadna część świata nie jest wolna od Maszyny) nie miał wojska, to siły te przejęłyby dominację nad światem. Jak długo jednak potrafiłyby ją utrzymać?
Problem z dzisiejszym światem polega na tym, że Maszyna zaburzyła postrzeganie rzeczywistości i ludzie nie widzą łańcucha przyczyn i skutków. Nie rozumieją, że każde agresywne działanie wygeneruje impuls energetyczny, który zostanie wysłany do czterech oktaw. Gdy impuls do ciebie powróci, ograniczy ci on zdolność do podejmowania dalszych agresywnych działań.
Wyzwaniem życia, tak jak przejawia się ono na tej Planecie w dzisiejszych czasach, jest konieczność przekroczenia złudnego przeświadczenia, że jednostka może podjąć agresywne działanie wobec innych i nie doświadczy jego konsekwencji. Agresywne imperium może przejąć kontrolę nad pokaźną częścią świata na jakiś czas i nie ponieść za to odpowiedzialności. To, czego ludzie nie rozumieją, to fakt, że działania te jednocześnie generują impulsy energetyczne. Gdy one powrócą – a tak się nieuchronnie stanie – ograniczą jednostkę lub pozbawią dyktatora jego mocy. Każda siła usiłująca zdominować świat może być zwycięska tylko przez określony czas. Zostanie ona nieuchronnie zniszczona przez powrót własnych agresywnych impulsów.
Wielki Mistrz wiedział, że jeśli nadstawisz drugi policzek, to nie staniesz się częścią Maszyny. Absolutnie jedynym sposobem na uwolnienie się spod kontroli Maszyny jest powstrzymanie się od reagowania przemocą na przemoc.
Jak Maszyna zdołała uzyskać kontrolę nad światem i jak ją utrzymuje? Czyni to stawiając jednostki i narody w sytuacjach bycia wystawionymi na przemoc albo zagrożonymi przemocą i sprawiając, aby czuli, że muszą reagować na te sytuacje użyciem siły.
Gdy jakaś osoba decyduje się użyć siły przeciwko tobie, niechybnie generuje ona impuls energetyczny, który zostanie wysłany do czterech oktaw. Jeśli podążysz za radą Wielkiego Mistrza i nadstawisz drugi policzek, nie wytworzysz impulsu energetycznego bazującego na lęku. Pozostaniesz wolny od przyczynowo–skutkowej spirali wytworzonej przez daną osobę. Jeśli zareagujesz przemocą, to wyślesz impuls bazujący na lęku i to wciągnie cię w spiralę przyczyny i skutku stworzoną przez tę osobę.
Planetarna lekcja
Mój Synu, spójrz wstecz na ostatni cykl dwóch tysięcy lat. Ludzkość miała się nauczyć w tym czasie ważnej lekcji. Ta lekcja
została wygłoszona i zademonstrowana inkarnacją Wielkiego Mistrza. Jego nauczanie i przykład były bardzo wyraźne. Zostały jednakże w pewnej mierze zniekształcone przez Maszynę, po tym jak przejęła ona religię twierdzącą, że go reprezentuje. Jednakże jego nauki
były nadal dostępne dla chętnych spoglądania poza oficjalne doktryny.
O czym mówi ta lekcja? O tym, że w tym cyklu ludzkość musi nauczyć się, jak wyłamać się ze spirali przemocy prowadzącej do jeszcze większej przemocy. Można tego dokonać tylko w jeden sposób. Gdy ludzie podejmują przeciwko tobie agresywne działania, musisz powstrzymać się od odpowiadania przemocą. Musisz nadstawić drugi policzek.
Oczywiście, w pewnych sytuacjach sprawi to, że uderzą cię również w drugi policzek. Jak długo powinieneś go nadstawiać? Czy Wielki Mistrz nie powiedział ci, żeby należy wybaczać siedemdziesiąt razy siedem? Czy nie pokazał, że wolał umrzeć niż złamać zasadę unikania przemocy?
Czyż nie powiedział, że jeśli będziesz się starać zachować swoje fizyczne życie, stracisz je w sensie duchowym? Czy tym samym nie powiedział ci, że jeśli chcesz osiągnąć nieśmiertelne życie duchowe, musisz przestrzegać swoich zasad nawet za cenę fizycznego życia?
A teraz rozważ, co wydarzyłoby się przez ostatnie dwa tysiące lat, gdyby ludzie w pełni pojęli i zastosowali się do nauk Wielkiego Mistrza? Ludzkość zatrzymałaby zstępującą spiralę, która pozwala Maszynie kontrolować tę planetę. Zamiast tego zostałaby stworzona wstępująca spirala tej Planety. W tym przypadku świat nie doświadczyłby potężnych konfliktów, które oglądaliśmy w zeszłym stuleciu. Dlaczego świat doświadcza tych konfliktów pomiędzy ideologiami, religiami i sposobami myślenia? Dzieję się tak, ponieważ ludzie nie przyswoili sobie podstawowej lekcji. Konflikty wytworzone przez Maszynę stały się przez to wyraźniejsze, bardziej ekstremalne. Celem jest uczynienie ich tak ekstremalnymi, aby ludzie w końcu obudzili się i powiedzieli: "Tak nie może dłużej być. Musimy znaleźć lepszy sposób."
Jak myślisz, dlaczego pojawiła się broń, która jest tak potężna, iż każdy, kto jej użyje, zniszczy nie tylko swego wroga, ale i siebie? Jak myślisz, dlaczego ludzie musieli doświadczyć dwóch wojen światowych? Dlatego, że lekcja nie została przyswojona. Ludzie wciąż wysyłali impulsy energetyczne płynące z przemocy. Gdy impulsy te są odbijane przez kosmiczne lustro, generują wydarzenia o jeszcze większym ładunku przemocy. Tak będzie się działo, aż większość ludzi się obudzi i zacznie wyłamywać się z tej negatywnej spirali.
Wasi generałowie i politycy mają rację w krótkiej perspektywie. Gdyby wasz naród nie miał w zeszłym stuleciu wielkiej armii, świat faktycznie zostałby zdominowany przez te czy inne siły totalitarne. Można więc powiedzieć, że na krótką metę usprawiedliwione było to, iż tak zwany wolny świat oparł się wzrostowi totalitaryzmu.
Jeśli patrzeć się na to tylko krótkoterminowo, przegapia się jednak zasadniczą lekcję. Opierając się totalitaryzmowi, twój kraj wszedł również w spiralę przyczyny i skutku, zapoczątkowaną przez siły totalitarne kontrolowane przez Maszynę. To sprawiło, że twój naród poddany został jeszcze bardziej bezwzględnemu panowaniu Maszyny niż poprzednio.
Powtarzam, podstawowy sposób kontrolowanie ludzi przez Maszynę jest prosty. Maszyna przejęła kontrolę nad umysłem jednej osoby. Skłoniła ją do podjęcia agresywnego działania wobec innej osoby. Jeśli ta osoba zareaguje inaczej, niż nadstawiając drugi policzek, zostanie wciągnięta w spiralę przyczyny i skutku. Absolutnie każda inna reakcja niż nastawienie drugiego policzka podda cię pod kontrolę Maszyny. Im więcej matryc przemocy i agresywnych energii zbierzesz w swoich niższych ciałach, tym większą kontrolę będzie miała nad tobą Maszyna. To jest prosta zasada obecnego funkcjonowania życia na tej planecie.
Samounicestwienie i samozachowanie
To samo dotyczy relacji pomiędzy narodami i grupami narodów.
Broń stała się tak potężna, że użycie jej oznaczałoby samobójstwo. Tylko to zapobiegło do tej pory trzeciej wojnie światowej. Jakież to dziwaczne, że ludzkość musiała stanąć na krawędzi samozniszczenia, aby osiągnąć choć odrobinę woli zatrzymania spirali
przemocy.
Wasi generałowie i politycy mają rację – na krótką metę – że trzeba oprzeć się przemocy na wielką skalę. Konieczne jest również istnienie policji chroniącej ludzi przed kryminalistami. Należy jednak zatrzymać się i zadać sobie pytanie, dlaczego żyjemy w świecie, w którym przemoc jest tak powszechna i dlaczego żyjemy w świecie, w którym jest ona możliwa? Należy zadać sobie pytanie czy istnieje lepszy sposób życia.
Lepszy sposób był dany ludzkości przez Wielkiego Mistrza dwa tysiące lat temu. Gdyby krytyczna masa ludzi przyswoiła sobie jego nauki, ludzkość nie musiałaby doświadczyć konfliktów z zeszłego stulecia. Wasza ogromna armia nie byłaby potrzebna. Dlaczego naród uważa, że potrzebuje ogromnej armii? Ponieważ sądzi, że ma potężnego wroga. Zadziwiającym faktem jest to, że wasz wróg sądzi, iż potrzebuje armii, aby bronić się przed wami.
To jest czar, który oślepia ludzi i więzi ich w spirali przemocy. Jest to przekleństwo, które zostało stworzone przez Maszynę i jest przez nią podtrzymywane. Wielki Mistrz wezwał swoich prawdziwych uczniów by się obudzili i przełamali ten urok. Jeśli wystarczająca ilość ludzi we współczesnym świecie dosłyszałaby to wezwanie, klątwa ta rzeczywiście mogłaby zostać przełamana.
Po ataku, który uwikłał cię w wojnę, twój naród mógł zacząć dostrzegać belkę w swoim oku. I tu pojawia się sprawa wymagająca zatrzymania się. Należy sobie uświadomić, że skoro ma się potężnego wroga, to trzeba zadać sobie pytanie: "Co takiego zrobiliśmy w przeszłości, co stworzyło tego wroga? Jakie spirale przemocy w naszej narodowej świadomości go na nas sprowadziły? Jak długo chcemy być uwięzieni w tej spirali? Czy istnieje możliwość, że jeśli usuniemy belkę przemocy z naszego oka, to stopniowo wyjdziemy z sytuacji zagrożenia przez wroga? Czy jest możliwe, abyśmy przejęli kontrolę nad naszym narodowym przeznaczeniem i stworzyli sytuację, w której żaden wróg już nam nie zagrozi?
Oczywiście, jest to bardzo trudno urzeczywistnić na poziomie narodowym. O wiele łatwiej jest uczynić to na poziomie indywidualnym, gdzie jedna osoba budzi się i zaczyna wyzwalać się spod wpływu Maszyny. Gdy dokona tego krytyczna masa ludzi, niezawodnie podąży za nimi cały naród.
Przekład: Paweł Kontny i Agata Suchocka-Wachowska
Rozpisano subskrypcję na przekład książki Kima Michaels'a Pomóż wniebowstąpioinym mistrzom powstrzymać wojny (Help the Ascended Masters Stop War).
UWAGA! Drogi Gościu, niniejszą witrynę możesz studiować na własną rękę i poniekąd "na własne ryzyko", ale jeśli chcesz z wydrowki po niej wynieść maksymalną korzyść i w niej "nie zbłądzić" proponujemy Ci nasze przewodnictwo i kontynuację lektury informacji:
Kolejność lektury przesłań i korzystanie z narzędzi duchowych tej witryny
Nowe komentarze
06.08 | 15:07
Dziękuję za informację. Pozdrawiam Monika P.
06.08 | 13:03
Pani Moniko, o ile wiem, to obecnie wygłaszanie są o godź. 7, 12 i 19-tej inwokacja na rzecz zakończenia wojny na Ukrainie. Póki co, każdy wygłasza je indywidualnie. Z serdecznościami! P. K.
06.08 | 11:39
czy są osoby mówiące dekret za Polskę np. niedzielę o 21:00 ? pytam bo jest napisane, że dwie , trzy osoby mają wygłaszać ten dekret.
25.02 | 09:49
Z serca polecam albo "Jak TY możesz zmienić świat" albo "Ku pełni wyzwolenia kobiet" . Z serdecznościami! P. K.
Lista rozwiniętych pytań z „Patronite” z fragmentami odpowiedzi:
Alfabetyczna lista rozwniętych pytań opublikowanych w portalu „Patronite” od czasu startu publikacji z fragmentami Odpowiedzi na nie.
(Po niej znajdziesz z szczegółowy spis treści książki "Odpowiedzi z Nieba"):
1. Bliskie relacje w nadchodzącej Złotej Erze
Pytanie: Czy wniebowstąpieni mistrzowie mogą rozwinąć temat relacji w Złotej Erze? Czy małżeństwo, takie jakie jest obecnie, będzie miało inną rolę?
Odpowiedź Wniebowstąpionego Mistrza Matki Marii została udzielona poprzez Kim Michaels na konferencji w Estonii w 2018 r.
Moi Kochani, w Złotej Erze zmieni się wszystko. Stopniowo będzie wzrastać świadomość, co oczywiście zmieni dynamikę relacji. Nastąpi wzrost świadomości na temat psychiki oraz zdolności i mocy ludzi do jej zmiany, do przezwyciężania swoich psychicznych urazów.
Kiedy coraz więcej ludzi zacznie pracować nad sobą indywidualnie i przezwyciężać swoje psychiczne rany, to będą mogli mieć znacznie wyższy poziom relacji niż dzisiaj. Nie będziecie mieli dynamiki, którą tak często widzicie dzisiaj, gdzie rany ludzi stymulują relację.
Małżeństwo jako takie w swojej obecnej formie zaniknie. Małżeństwo kościelne będzie stawać się coraz rzadsze. W wielu przypadkach będzie istniała pewna rejestracja relacji, ale nie w formalny sposób, tak jak dzisiaj. Będzie to raczej postrzegane jako dwie osoby zawierające ze sobą umowę, w której podejmują pewne zobowiązania.
2. Co zdecyduje o twoim następnym wcieleniu?
Pytanie: Buddyzm tybetański mówi, że ostatnia myśl przed śmiercią decyduje o następnym wcieleniu – wydaje mi się to trochę niewystarczające. Na przykład, osoba która podążała duchową ścieżką przez wiele lat, ale przed opuszczeniem ciała doświadcza intensywnego lęku przed śmiercią. Jak wpłynęłoby to na jej przyszłe wcielenie?
Odpowiedź (Fragment): Jest to w głównej mierze – jak wielokrotnie wyjaśniliśmy – kwestia usunięcia problemów z twojej psychiki. W buddyzmie tybetańskim nie ma zbyt wiele na temat rozwiązywania psychicznych problemów, podobnie jak nie ma go w głównym nurcie chrześcijaństwa i większości innych głównych religii. …
3. Co dzieje się z żołnierzami, którzy zginęli w wojnie o Ukrainę?
TEMATY: Wniebowstąpieni mistrzowie chcą pomóc wszystkim ludziom wzrastać – Rosyjscy żołnierze, którym nie można pomóc – Rosyjscy żołnierze, którzy są zdezorientowani – Rosyjscy żołnierze, którzy potrafią dokonać zmiany – Rosyjscy żołnierze, którzy uwierzyli oficjalnej propagandzie – „Kara” za twój własny stan umysłu – W Rosji nadchodzą zmiany – Wywieranie nacisku na zbiorową świadomość Rosji – Dlaczego oni mi to robią? – Wielkie poruszenie – Nieodwracalny cykl zmian w Rosji – Sytuacja poległych żołnierzy ukraińskich – Proces uzdrawiania i poczucie braterstwa – Wznosząc się ponad wszelkie przywiązania i warunki na Ziemi.
Odpowiedź (Fragment): JESTEM Wniebowstąpionym Mistrzem Elohim Astreą. Postanowiłam skorzystać z tej okazji, aby dać wam pewien wgląd w to, jak Rada Karmiczna ocenia sytuacje na Ziemi i jak stara się pomagać ludziom, w tym również w jaki sposób próbuję ich uwolnić, aby po opuszczeniu wcielenia mogli udać się do możliwie najwyższego miejsca, które pomoże im w dalszym podążaniu ich indywidualną duchową ścieżką. …
4. Czy ludzie mogą fizycznie kontrolować pogodę?
Pytanie: Mistrzowie mówią, że to świadomość ludzi faktycznie tworzy nieprzewidywalne wzorce pogodowe lub po prostu tworzy pogodę w ogóle. Słyszymy, że ludzie mogą kontrolować pogodę poprzez zasiewanie chmur/ścieżki chemiczne dla rolnictwa, więc moje pytanie brzmi: Czy to prawda, czy to prawda, że ludzie mogą kontrolować pogodę do pewnego stopnia za pomocą środków fizycznych? Jeśli tak, to jak dużą kontrolę mają ludzie, jeśli chodzi o klęski żywiołowe, takie jak trzęsienia ziemi, huragany i tornada?
Odpowiedź (Fragment): Nauki, które przekazujemy w ramach tej dyspensacji, mówią, że „świadomość poprzedza fizyczny przejaw”. Dotyczy to wszystkich zjawisk na Ziemi. W poprzednich latach udzielałam wielu nauk, że klęski żywiołowe są produktem zbiorowej świadomości, podobnie jak wiele wzorców pogodowych (weather patterns). …
5. Czy można uprawiać sport bez rywalizacji?
Pytanie: Czy można uprawiać sport bez rywalizacji?
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment): Powiedziałbym, że takie podejście oznacza, że wielu ludzi ucierpi, ponieważ tylko jedna osoba może wygrać. Ale jeśli masz nastawienie, że starasz się coś zrobić lepiej niż dotychczas zrobiłeś, to zawsze możesz wygrać, ponieważ jeśli poradziłeś sobie lepiej niż ostatnim razem, to jak to może nie być zwycięstwem? Jeśli są inni ludzie, którzy radzą sobie lepiej, no cóż, czy to jest aż tak wielka sprawa? …
6. Czy utrata zainteresowania seksem w związku jest normalna?
Pytanie: Zauważyłem, że w związkach miłosnych z czasem następuje utrata energii i witalności u obojga partnerów, co ostatecznie prowadzi do spadku pożądania seksualnego. Dlaczego to pragnienie było na początku, ale po pewnym czasie, na przykład po około trzech lat, wydaje się, że jeden z partnerów, często kobieta, nie wykazuje większego zainteresowania aktywnością seksualną. Czy jest to oznaka, że związek się nie rozwija lub że problemy psychiczna partnera/ów nie zostały rozwiązane, czy też jest to raczej normalna zmiana w związku? Ponieważ czuję, że pragnę doświadczyć pewnych seksualnych doznań w tym życiu, a nie chcę zmieniać partnera co 3 lata, aby na nowo rozpalić iskrę, chciałbym wiedzieć co mogę zrobić, aby utrzymać ten popęd seksualny przy życiu?
Odpowiedź (Fragment): Istnieją oczywiście różne formy relacji w zależności od poziomu świadomości ludzi. Jednak bardzo częstym tematem we wszystkich związkach jest to, że pożądanie seksualne jest napędzane przez podświadome pragnienie zmieszania (blend) energii, pola energetycznego z partnerem. W wielu przypadkach opiera się to na tym, że każda osoba ma pewien brak równowagi we własnym polu energetycznym pomiędzy energiami męskimi i żeńskimi. …
7. Dlaczego potrzebujesz poczucia humoru?
Odpowiedź (Fragment): Jak my, wniebowstąpieni mistrzowie, osiągnęliśmy nasze wniebowstąpienie? Dochodząc do punktu, w którym nie braliśmy już niczego na Ziemi poważnie. Nie było niczego na Ziemi, co mogłoby zakłócić nasz spokój, naszą radość i skupienie w sercach. Nie było, jak pokazał Budda medytując pod drzewem BO, żadnego demona Mary, który mógłby nas skusić do reakcji. Mówię wam – na planecie takiej jak Ziemia, moi Kochani, jeśli nie macie poczucia humoru, nie możecie być nieprzywiązani do tego, co dzieje się na Niej. …
8. Duchowe postrzeganie giełdy i finansowych inwestycji
Pytanie: Mistrzowie powiedzieli, że inwestowanie w akcje i obligacje jest odzwierciedleniem mentalności hazardzisty. Jakie jest bardziej produktywne nastawienie do inwestowania i jakie są przykłady inwestycji, które są bardziej zgodne ze świadomością Złotej Ery?
Odpowiedź (Fragment): Bardzo trudno jest udzielać porad inwestycyjnych w obecnej sytuacji, ponieważ cały system finansowy jest tak przejęty przez upadłe istoty, że prawie bez względu na to, jak inwestujesz, przynajmniej gdy chodzi o główne programy finansowe, które stworzyły, wiążesz się z nimi, a to oczywiście nie jest produktywne. Oczywiście, istnieją pewne inwestycje, których można dokonać i są one często na niższym poziomie ekonomicznym, na poziomie lokalnym lub bardziej bezpośrednim (direct) poziomie. …
9. Duchowy komentarz odzwierciedlający nową amerykańską rzeczywistość po wyborach prezydenta 5 listopada 2024 r
JESTEM Wniebowstąpionym Mistrzem Saint Germain. Jestem wdzięczny, że daliście mi upoważnienie do wysłania moich aniołów, aby ponieśli wasze wezwania, które wygłosiliście w moim dynamicznym dekrecie i w inwokacjach i tym samym stworzyliście moment siły, który mogę powiększyć, który mogę pomnożyć i mogę go użyć, aby stworzyć prawdziwe zmiany w umysłach Amerykanów, ponieważ będą uwolnieni, aby dostrzec to, czego nie mogą zobaczyć z powodu zasłony iluzji, która została nałożona na ich umysły przez upadłe istoty, przez elitę władzy i przez różne grupy dzielące w Ameryce, które były używane jako narzędzia przez siły ciemności do szerzenia różnych teorii spiskowych, całej tej dzielącej retoryki, całej tej mentalności „my kontra oni” szukania kozła ofiarnego i postrzegania, że to inni ludzie są problemem.
Jestem zatem w stanie stworzyć bardzo znaczącą akcję rozbicia tej zasłony iluzji, aby coraz więcej ludzi mogło mieć owo przebudzające doświadczenie ujrzenia: „Ależ cesarz jest nagi!”. Cesarze podziałów, cesarze konfliktów są nadzy. …
10. Fantazje seksualne
Pytanie: Jak mogę zwiększyć moją miłość do duchowej wolności lub duchowego wyzwolenia, aby przezwyciężyć sytuację, w której nie jestem pewien, czy moja miłość do niej jest wystarczająco duża, aby przekroczyć lęk i wątpliwości. Często czuję się zdezorientowany, co do tego, czego naprawdę chcę stojąc pomiędzy moją duchową wolnością a stanem niezrównoważonych pragnień seksualnych. To żenujące, że próbuję chronić mój czakram podstawy przed atakami ciemnych sił, ale w tym samym czasie część mnie nadal jest przywiązana do mienia fantazji seksualnych o kobietach. Inna część mnie myśli nawet, że nie będę szczęśliwy lub że będę się nudził, jeśli całkowicie uwolnię się od wszelkich niższych pragnień, zwłaszcza od seksualnego pożądania.
Odpowiedź (Fragment): Jeśli studiujesz nasze nauczanie, to nigdy nie powiedzieliśmy, że jako osoba duchowości musisz być wolny od seksualnych pragnień. Powiedzieliśmy, że możesz cieszyć się robieniem tego, co możesz robić fizycznym ciałem, ale musisz dążyć do punktu, w którym możesz to robić w sposób zrównoważony. Mamy tutaj na myśli to. …
11. Indywidualność jest kluczem do Złotej Ery
Fragment książki „Healing Mother Earth” (Uzdrawianie Matki Ziemi) 454/456:
Indywidualność jest budulcem wizji Stwórcy. Jednak aby indywidualność mogła Zabłysnąć i świecić, musi istnieć okres przejściowy, w którym panuje pozorny chaos. W którym wydaje się, że indywidualności się ścierają, a poszczególne świadome siebie istoty odzwierciedlają swoje indywidualności w sposób, który jest ze sobą sprzeczny. Jednak gdy każda indywidualna istota podnosi swoją świadomość z 48. poziomu do 96. poziomu – i zaczyna zbliżać się do poziomu 144. wydarzy się coś wyjątkowego. …
12. Inwestowanie a spekulacja
Pytanie: Czy Saint Germain mógłby skomentować swoje stwierdzenie, że w gospodarce Złotej Ery pieniądze nie powinny być używane do zarabiania większej ilości pieniędzy? Czy to oznacza, że pożyczki powinny być bez odsetek? Zaś bardziej ogólnie: jakie rodzaje inwestycji są najbardziej w harmonii ze Złotą Erą?
Odpowiedź (Fragment): Ludzie biznesu mówią, że najtrudniejszą rzeczą jest zarobienie pierwszego miliona. Gdy już będziesz miał twój pierwszy milion, pieniądze zaczną zarabiać same, nawet bez konieczności wykonywania przez ciebie pracy lub zwracania na nie uwagi, czyli że pieniądze kumulują się, mnożą się same z siebie. I to jest gospodarka, którą stworzyły upadłe istoty, gdzie możesz zarabiać pieniądze bez wykonywania pracy, tworzenia wynalazku lub służenia życiu. To nie jest pomnażanie talentów, ponieważ zarabiając pieniądze nie starasz się wznosić całego życia, a tylko siebie. Ma to wiele konsekwencji. Jako przykład przyjrzyjmy się giełdzie. …
13. Jak będzie wyglądać opieka zdrowotna w nadchodzącej Złotej Erze?
Odpowiedź (Fragment): Wizja dotycząca Złotej Ery polega – dokładnie jak powiedziała Matka Maryja – na tym, że ciało fizyczne jest ekspresją trzech wyższych ciał i dlatego trzeba pracować ze wszystkimi czterema ciałami, aby zapewnić uzdrowienie.
W Złotej Erze opieka zdrowotna nie będzie polegała na uzdrawianiu choroby, ale na zapobieganiu zanim przejawi się ona w swojej fizycznej postaci. Opracowane zostaną fizyczne instrumenty, które pozwolą wyświetlać obrazy ciał emocjonalnych, mentalnych i tożsamości ludzi na ekranie komputera, ale również będzie coraz więcej ludzi, którzy będą mogli odczytywać ludzkie aury, a tym samym widzieć wzorce energetyczne w trzech wyższych ciałach, które przejawią się jako choroby w fizycznym ciele, chyba że zostaną zlikwidowane już na poziomie energetycznym. Tak więc medycyna energetyczna będzie główną formą medycyny w Złotej Erze, chociaż w niektórych przypadkach nadal konieczne będą zabiegi chirurgiczne. …
14. Jak radzić sobie z negatywnymi ludźmi w rodzinie?
Pytanie: Jak konkretnie postępować z negatywnymi ludźmi w rodzinie, jeśli nie można od nich odejść.
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment): Wiele lat temu miałam trudną relację z ojcem. Miałem około 20 lat i pewnego dnia pomyślałam: „Jeśli będzie tak dalej, to za kilka lat nie będziemy mogli ze sobą rozmawiać. Czy chcę mieć relację z ojcem, czy nie?” I zdecydowałam, że wolę mieć dobry kontakt z ojcem, abyśmy mogli przynajmniej ze sobą rozmawiać. A potem pomyślałam: Jeśli nasz związek ma się zmienić, to kto podejmie w tym kierunku inicjatywę? Czy on to zrobi? Czy mój ojciec ma szansę się zmienić? Był starszy ode mnie. Był bardziej uparty ode mnie. Nie był świadomy duchowej ścieżki tak jak ja. Czy jest prawdopodobne, że się zmieni?”. Zdałem sobie sprawę, że nie, że jest to mało prawdopodobne. Jeśli chcę zmienić nasz związek, to ja się muszę zmienić.
Wtedy nie miałam pojęcia o oddzielnych ja jak i o tym i o tamtym, ale zdecydowałam, że ilekroć powie mi coś negatywnego, zareaguję pozytywnie. Nie będę się bronił, bo zazwyczaj on mnie o coś oskarżał, a się broniłem. A potem próbowałam mu pokazać, że nie ma racji w tym, o co mnie oskarża. A wtedy była kłótnia. Zdecydowałem, że jeśli nie mogę powiedzieć nic pozytywnego, to nic nie powiem. Jednak zawsze będę się starał powiedzieć coś pozytywnego. Na początku był tym bardzo zaskoczony i zajęło to kilka miesięcy, ale pewnego dnia poczułem, że jakby się zmienił. Zamiast być negatywnie nastawionym i zawsze mnie oskarżać, że nie postępuję w życiu właściwie, zaprzestał tego. Jakby dostrzegł, że to nie ma sensu. Ponieważ nie odpowiadałam tak, jak był do tego przyzwyczajony. Od tej pory nasza relacja faktycznie się zmieniła. …
15. Jaki jest najbardziej realistyczny scenariusz dla wojny na Ukrainie?
Pytanie: Pomimo tego, że wojna na Ukrainie trwa już od dłuższego czasu i ludzie odczuwają wyczerpanie, nie ma perspektyw na zakończenie tego konfliktu. Zamiast tego angażuje się w nią coraz więcej państw. Czy w związku z tym, mistrzowie mogą wyjaśnić pewne kwestie? Jaki jest najbardziej realistyczny scenariusz dalszego rozwoju tego konfliktu? Czy istnieje możliwość, że wojna potrwa jeszcze przez rok lub dwa?
Odpowiedź (Fragment): No cóż, początkowo mieliśmy nadzieję, że wojna nie będzie się przeciągać, bo istniały pewne przesłanki, że mogłoby tak się stać, ale niestety nie spełniły się one, głównie dlatego, że wśród ludności Rosji nie zaistniała masa krytyczna, która naprawdę się zmieniła i zmieniła swoje podejście nie tylko do wojny, ale także do rządu, do swego kraju i jego rozwoju.
Niestety, bardziej realistycznym scenariuszem jest to, że wojna będzie trwała co najmniej przez kolejny rok, a być może w pewnej formie jeszcze dłużej, jak to miało miejsce po aneksji Krymu i sytuacji we wschodniej części Ukrainy, gdzie de facto stan wojenny trwał przez kilka lat, chociaż nie był to rodzaj wojny, jaki widzimy obecnie.
Jasnym jest, że Ukraińcy są bardzo zdeterminowani i realistycznym scenariuszem jest, że dokonają postępów i wyprą siły rosyjskie. Możliwe jest także, że może dojść do jakiegoś załamania rosyjskich sił zbrojnych. …
16. Jak możesz zapobiec, aby twoje dawne działania przejawiły się jako niepożądane okoliczności fizyczne w twoim życiu?
Odpowiedź (Fragment) Lorda Maitreyi z książki „Uniwersalne klucze do duchowej wolności”: Jak powiedziałem: „Bóg nie chce cię karać, Bóg po prostu chce, abyś uwolnił się od twoich niedoskonałych przekonań.”. Jednak ponieważ Bóg dał ci wolną wolę i możesz być wolny tylko poprzez twój własny wybór. Tak więc ostatecznym sposobem na zapobiegnięcie przejawieniu się twojej karmy jest oczyszczenie twoich czterech niższych ciał. Jeśli oczyścisz wszystkie poziomy twego umysłu z niedoskonałych przekonań i energii, które spowodowały, że – przykładowo – w poprzednim życiu popełniłeś morderstwo, to nie ma absolutnie żadnego sensu, abyś doświadczał fizycznej karmy tego czynu. Jeśli już nauczyłeś się lekcji, której powinieneś się nauczyć, dlaczego miałbyś doświadczać tych fizycznych okoliczności? Dlatego jest całkiem możliwe, że Bóg lub twoi nauczyciele duchowi mogą odłożyć (set aside) zejście twojej karmy. …
17. Jak bezpiecznie inwestować swoje oszczędności?
Pytanie: Jeśli giełda jest finansową piramidą, czy istnieją jakieś realne alternatywy dla kont emerytalnych, w które można inwestować? Czy obligacje rządowe są bardziej akceptowalne duchowo? Czy obligacje utrwalają niezrównoważoną gospodarkę opartą na długu i są kolejnym przykładem pomysłów inwestorów próbujących zarobić pieniądze na pieniądzach? Zaś na poziomie osobistym, w jaki sposób osoba duchowości powinna inwestować swoje oszczędności, aby móc wykorzystać je później w życiu? Chciałbym uzyskać odpowiedź, która podważa wiele podstawowych założeń i błędnych przekonań, jakie ludzie mają na temat oszczędzania i inwestowania.
Odpowiedź (Fragment): Jest to, oczywiście, obszerny temat, ale podzielę się tutaj kilkoma uwagami. Gdybym był we wcieleniu i miał plan oszczędzania na emeryturę lub jakiś program emerytalny, nie inwestowałbym na giełdzie. Na pewno nie w żaden z tych funduszy hedgingowych, które są dostępne. Mogę inwestować w bardzo wybrane akcje spółek, które moim zdaniem nie są przewartościowane (overvalued), których akcje nie są jeszcze przedmiotem spekulacji, ale gdzie są faktycznie oparte na zyskach spółki, a także na tym, czy spółka jest częścią bardziej postępowego trendu napędzania gospodarki. Obligacje rządowe są akceptowalne jako tradycyjna, bardziej bezpieczna forma dla przechowywania twych pieniędzy. Możesz oczywiście inwestować w złoto, ale nie należy tego postrzegać jako sposobu na zarabianie pieniędzy, a bardziej jako sposobu na zachowanie wartości pieniędzy. Możesz szukać innych inwestycji. …
18. Jakie rodzaje aktywności spowalniają twój duchowy rozwój?
Odpowiedź Fragment): Istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, oceniając, czy dana aktywność utrudnia twój rozwój:
Czy dana aktywność wytwarza niedoskonałą lub toksyczną energię?
Czy aktywność wynika z lub wiąże cię z jednym z kłamstw mających na celu zatrzymanie twojego duchowego rozwoju? …
19. Jak rozwijać rozróżnianie i intuicję?
Pytanie: To jest osobiste pytanie do Kima. Biorąc pod uwagę intuicję, jakimi wskazówkami lub technikami możesz się podzielić na temat odczytywania wibracji ludzi/rzeczy/idei? Jak możemy się do tego dostroić i to ulepszać.
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment): Odpowiedź na to pytanie jest trudna, ponieważ nie ma mechanicznego sposobu na rozwinięcie rozróżnienia lub intuicji. Wynika to głównie z dwóch rzeczy:
Leczenie psychiki, w którym usuwasz pewne oddzielone ja, które blokują twoją intuicję.
Staranie, aby zachować neutralny stan umysłu.
Ale te dwie rzeczy są oczywiście bardzo ze sobą powiązane. Nie możesz być neutralny, jeśli masz oddzielone ja, które nakazuje ci patrzeć na rzeczy w określony sposób.
Możesz popracować nad twoją psychiką, użyć narzędzi, które dali ci mistrzowie, ale możesz też być świadomy, że jedynym sposobem, aby naprawdę osiągnąć dostrojenie i zwiększyć swoją intuicję, jest…
20. Jak zaprzestać reagować poprzez oddzielone (podświadome) ja?
Pytanie: Kiedy reaguję emocjonalnie poprzez oddzielone ja i kiedy następuje również otwarcie na zbiorowego ducha i energie są intensywne i przytłaczające, z lękiem, złością i paniką, to jaki jest najlepszy sposób radzenia sobie z tym w chwili, gdy to się dzieje? Z jakiego poziomu świadomości pochodzi ta reakcja? Czy mogę być na wyższym poziomie niż reakcje pochodzące od oddzielnego ja i ze zbiorowego ducha wzmacniającego tę reakcję?
Odpowiedź (Fragment): To, co możesz zrobić, to zaakceptować nauczanie, które przekazaliśmy na temat oddzielonych ja i świadomie zdecydować przyjąć postawę, że jesteś gotowy dostrzec te oddzielne ja i oddzielić się od nich. Jeśli przyjmiesz to jako ogólną postawę, możesz uznać, że kiedykolwiek zareagujesz stanem, który odbiera ci spokój, zachowaniem które odbiera ci spokój, które ci przeszkadza – wtedy pochodzi to od oddzielnego ja. W zależności od intensywności wywoływanych uczuć możesz zareagować na kilka sposobów, które tutaj zaproponuję. …
21. Kochaj siebie takiego, jakim jesteś obecnie
Pytanie: W piątkowym przesłaniu Matka Maryja powiedziała coś w rodzaju: musisz kochać siebie i swoje wewnętrzne ja – nieprawdaż?
Odpowiedź Kima Michaelsa podczas konferencji w Holandii w 2015 r.:
Tak, powiedziała to na początku. Ale później powiedziała także, że po pewnym czasie trzeba pokochać również swoje zewnętrzne ja.
Pytanie: Tę część rozumiem, ale kiedy patrzę we własne wnętrze, to widzę, że moje wewnętrzne ja jest miłością, więc jak mogę kochać siebie, skoro jestem miłością?
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment): Tak, ale myślę, że chodzi tutaj o to, że tak mało osób na świecie kocha samych siebie. To, o czym faktycznie mówiła było tym, że najpierw zrobiła rozróżnienie, że zostaliśmy wychowani – zwłaszcza my, ludzie duchowości – w myśleniu, że mamy zewnętrzne ja, ludzkie ja i trudno jest nam zaakceptować kochanie tego ja na pewnym etapie ścieżki, ale potem musimy jednak dojść do momentu gdzie możemy je pokochać. …
22. Koniec świadomości imperialnej w Rosji
Pytanie: Dunsover nie został zarejestrowany (przed wyborami prezydenckimi w Rosji), a B. Nadieżdin został usunięty z wyborów. Nawalny zginął. Wielu więźniów politycznych przebywa w więzieniach w Rosji i na Białorusi, a jednocześnie większość ludności Rosji wybrała Putina na piątą kadencję. Imperialna świadomość Rosjan blokuje ich postęp w stronę demokracji. Widząc reakcję tej większości na wojnę, wiedząc o ich imperialnym kompleksie wielkości Rosji, trudno sobie wyobrazić, że uda im się przejść do demokracji w granicach współczesnego imperium. Utworzenie kilku państw rosyjskich, jak mi się wydaje, przyspieszyłoby eliminację rosyjskich kompleksów imperialnych. Nauczyliby się współpracować między swoimi państwami na równych zasadach. Zasoby byłyby lepiej rozdzielone pomiędzy wszystkich i w ciągu jednego pokolenia Rosjanie osiągnęliby świadomość demokratyczną, tak jak Niemcy po Hitlerze. Jak realny jest taki scenariusz?
Odpowiedź (Fragment): Z pewnością jest to jeden z możliwych scenariuszy, który może być wynikiem tej spirali spadkowej, w którą Putin najeżdżając Ukrainę wprowadził Rosję. Jest całkiem możliwe, że Rosja ulegnie rozpadowi. W rzeczy samej za pośrednictwem tego posłańca przez długi czas mówiliśmy o podziale Rosji przynajmniej w regionie na wschód od Uralu i na zachód od Uralu. Ale oczywiście mogą być też dalsze podziały.A proces ten oczywiście ponownie przyspiesza podejście, jakie przyjmuje rosyjski rząd, gdy werbuje żołnierzy przede wszystkim po wschodniej stronie Uralu lub z południa Rosji, czyli ludzi mieszkających daleko od wielkich miast Petersburga i Moskwy i wysyła ich na wojnę na Ukrainie. Może zatem nadejść moment, w którym te regiony, te części Federacji Rosyjskiej, powiedzą: „Dlaczego mamy ponosić ciężar tej wojny, która tak naprawdę wcale nie służy naszym interesom?”.Twój scenariusz jest możliwy i miałby wpływ na rozbicie imperialnej świadomości. Ale musimy także wziąć pod uwagę proste pytanie: dlaczego Rosjanie w Petersburgu i Moskwie rozpoczęli tę wojnę, a nie są w niej walczącymi żołnierzami? …
23. Muzyka nadchodzącej Złotej Ery
Pytanie: Chcę zapytać Saint Germain. Wśród uczniów wniebowstąpionych mistrzów są ludzie, którzy są muzykami. Chcą tworzyć dobrą muzykę dla Złotej Ery, aby inspirować ludzi, by podążali ku umysłowi Chrystusa lub ku Wyższej Świadomości. Czy mógłbyś podać jakieś dobre przykłady tej muzyki dla złotej ery? Który styl muzyczny jest dla Niej właściwy?
Odpowiedź (Fragment): Muzyka, która jest produktywna dla Złotej Ery, dla jej urzeczywistnienia, jest muzyką, która podnosi energie. Jeśli jesteś wrażliwy, możesz nauczyć się odczytywać to także w innych czakramach i może to być muzyka dla każdego z czakramów, ale pytanie zawsze brzmi: Czy podnosi to twoją energię, czy ją obniża? Nie jest jednak tak, że istnieje jakiś konkretny styl muzyczny, który to robi. …
24. Otrzymywanie wewnętrznych wskazówek dotyczących leczenia choroby
TEMATY: Przygotuj Twój umysłu do otrzymania wewnętrznych wskazówek – Jezus nie zawsze może dokonać cudu – Leczenie może być częścią boskiego planu Twego życia – Bądź otwartym na wszystkie możliwości.
25. Poczucie odpowiedzialności za innych ludzi
Pytanie: Jaki jest duchowy cel czucia się odpowiedzialnym za innych ludzi i sytuacje? Jak się od tego uwolnić?
Odpowiedź (Fragment): Otóż, ogólnie rzecz biorąc, jest to kwestia umiejętności odczytywania energii i dajemy wam ćwiczenia, abyście koncentrowali się na sercu i wyczuli, czy coś podnosi waszą energię, czy ją obniża. To samo dotyczy muzyki. …
26. Podnoszenie świadomości
Pytanie: Aby naprawdę pomóc wzniesionym mistrzom, musimy uwolnić się od upadłej świadomości. Jak to zrobić, będzie zależeć od naszego obecnego poziomu świadomości?
Odpowiedź (Fragment): …. Dla osób poniżej 48. poziomu świadomości, pierwszym priorytetem jest powrót do 48. poziomu. Aby zacząć, musisz włożyć bardzo zdecydowany wysiłek w przywołanie duchowego światła, używając dekretów i afirmacji podanych przez mistrzów. To osłabi magnetyczne przyciąganie, które próbuje cię ściągnąć w dół. Kiedy to się stanie, uzyskasz o wiele więcej ze studiowania nauk mistrzów. Angażując się w podwójny proces przywoływania światła i studiowania, możesz dość szybko przejrzeć bardziej oczywiste wężowe iluzje i wznieść się z powrotem na 48. poziom. Nie powinieneś angażować się w próby zmiany świata, ponieważ nieuchronnie będziesz kuszony, aby zrobić to siłą.…Pomiędzy 48. a 96. poziomem świadomości, twoim pierwszym priorytetem jest…
27. Putin i groźba wojny nuklearnej
Pytanie: Prezydent Biden stwierdził, że świat jest teraz bliżej nuklearnego Armagedonu niż kiedykolwiek od czasu kubańskiego kryzysu rakietowego. Władimir Putin trzyma groźbę nuklearną jak pistolet przyłożony do głowy zachodnich przywódców. Czy to jest już przypadek, w którym mistrzowie powinni rozważyć usunięcie Putina z fizycznego wcielenia?
Odpowiedź (Fragment): Otóż, jak to już komentowaliśmy (w odpowiedzi na pytanie „Will Russia use nuclear weapons?” postawione na tym samym webinarium – przyp. tłum.), prawdopodobieństwo, że Putin użyje broni nuklearnej, jest niewielkie. A nawet gdyby używał jej w ograniczonym zakresie, to z pewnością wywołałoby to reakcję świata, na którą prawdopodobnie nie jest przygotowany. Jak wyjaśniliśmy, jak wyjaśniła mistrz Portia, Putin jest uwięziony w pewnym filtrze percepcji, choć nadal uważa, że ma wyjście ze swej sytuacji, że ma sposób, aby nadal utrzymać swoją pozycję w Rosji i zatuszować swoje błędy. Powiedzieliśmy również, że myśli on jak szef mafii, który…
28. Relacja z partnerem, który opiera się rozwojowi
Pytanie: Mam pytanie do mistrzów. Żyję w kulturze muzułmańskiej i bardzo trudno jest spotkać partnera, który potrafi wyjść poza tę kulturę czy religię. Spotkałem partnera, który początkowo był otwarty na wasze nauczanie i wydawało się, że przekroczył już wiele swoich problemów, wykraczając nawet poza wiele aspektów islamu. Ale kiedy przyszedł moment, aby zakwestionować Mahometa lub Koran jako nieomylnych, w tym momencie nie mógł pójść dalej i po prostu zatrzymał swój zewnętrzny rozwój, chociaż mógł rozwijać się od wewnątrz i przekraczać kolejne rzeczy. Nie jestem tego pewna tego. Bardzo trudno jest utrzymywać związek z takim nastawieniem. Czy można być w związku z muzułmaninem, chrześcijaninem, czy wyznawcą jakiejkolwiek innej zewnętrzną religią, gdzie partner nie chce przekroczyć pewnych idei i w pełni kroczyć ścieżką ku świadomości Chrystusa? Czy można mieć tylko praktyczne aspekty partnerstwa, podążając samodzielnie ścieżką i nie poruszając tych tematów z partnerem? Czuję, że jest to jeden z dylematów na tej trudnej, gęstej planecie, nad którymi nie mogę się pochylić, ponieważ czuję, że ważne jest, aby partner również zanurzył się w Rzece Życia i czuję, że mój zewnętrzny umysł kręci się w kółko dotyczących tej kwestii.
Odpowiedź (Fragment): Trudno dać jedną jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. Mogą oczywiście zaistnieć przypadki, w których wystarczy po prostu dać partnerowi czas na rozwój, ale jest ich stosunkowo niewiele i w większości przypadków będzie tak, że gdy widzimy jednego partnera zaangażowanego w rozwój duchowy i drugiego, który opiera się temu, ponieważ trzyma się pewnych przekonań, to w końcu w związku pojawi się pewien konflikt, ponieważ w miarę wchodzenia na wyższą ścieżkę twój rozwój stanie się zagrożeniem dla drugiej osoby, która poczuje, że kiedy ty czynisz postęp, a on lub ona nie, to poczuje większy dystans, większy kontrast i dlatego ego danej osoby zacznie działać i osoba ta często stanie się otwartą bramą dla niższych sił, wykorzystujących ją do zatrzymania twojego rozwoju. …
29. Rola podświadomości
Odpowiedź (Fragment): Rzeczywistość jest taka, że nawet jeśli rzutujesz /na Lustro wszechświata/ świadomym umysłem, to świadomy umysł jest jak czubek góry lodowej, a poniżej progu świadomej świadomości nie masz pozytywnego nastawienia psychicznego. Bo mogę ci powiedzieć, że ego, oddzielne ja nigdy nie może mieć pozytywnego nastawienia psychicznego, ponieważ ego nigdy nie może uciec od lęku przed śmiercią. A kiedy odczuwasz lęk przed śmiercią na poziomie podświadomości, będziesz rzutować lęk przed śmiercią, lęk przed brakiem, lęk przed utratą. Jak więc możesz powstrzymać (receive back) to, co rzutujesz świadomym poziomem swojego umysłu, skoro nie wziąłeś odpowiedzialności za poziomy twej podświadomości? …
30. Skąd wiedzieć, że wniebowstąpieni mistrzowie są prawdziwi?
Pytanie: Czy jesteśmy w stanie doświadczać mistrzów poprzez nasze fizyczne zmysły, widzieć ich w jakieś fizycznej formie i czy to doświadczenie, choć mogłoby dać nam rodzaj namacalnego dowodu na ich istnienie, czy jednocześnie nie byłoby ono ze szkodą dla naszego duchowego rozwoju.
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment): Tej wiosny w Danii ukazała się książka pod tytułem: „Spotkałem Jezusa”. Jej autorką jest duńska dziennikarka, która dorastała w marksistowskiej rodzinie, zaprzeczającej wszelkiej duchowości. Nigdy nie chodziła do kościoła i nigdy nie interesowała się niczym duchowym. Podczas podróży służbowej do Hiszpanii weszła do starego kościoła i nagle doświadczyła wizji stojącego obok niej Jezusa. To była wizja, nie było go tam fizycznie, ale dla niej było tak realne. To było tak, jakby go widziała w Izraelu stojącego w otwartym oknie i ubranego tak, jak wtedy, kiedy żył w ludzkim ciele. Mówił do niej i później uświadomiła sobie, że był to język aramejski i choć nie rozumiała słów, wiedziała, co próbował jej przekazać. Pomimo tego, że została wychowana, aby zaprzeczać wszystkiemu, co duchowe, to nie mogła zaprzeczyć tej wizji. Przez pierwsze kilka lat nikomu o tym nie mówiła. Jako dziennikarka chodziła i przeprowadzała wywiady ze wszystkimi ekspertami w dziedzinie chemii mózgu i jego działania. Osobiście czuję (choć wprost nie mówi ona tego w swojej książce), że szukała po prostu kogoś, kto by jej powiedział: „Och, to była kompletna halucynacja, zapomnij o tym.”. Ale ku jej zdziwieniu nikt tego nie zrobił. Wszyscy powtarzali, że jest wiele rzeczy dotyczących mózgu i umysłu, których nie wiemy i nie rozumiemy. Niektórzy powiedzieli nawet, że w umyśle musi kryć się coś więcej, niż jesteśmy w stanie wyjaśnić fizjologią mózgu. Było tak, jakby wszyscy ją prowadzili do momentu, w którym w końcu powiedziała: „W takim razie muszę napisać o tym doświadczeniu.” Napisała więc tę książkę, która została opublikowana przez znane wydawnictwo i stała się bestsellerem.
Pomyślałem, że to bardzo interesujące, ponieważ mamy tutaj do czynienia z tą samą dynamiką. Kobieta miała wewnętrzne przeżycie, które było dla niej tak realne, że nie mogła go zanegować. Rzeczywiście, pisząc swą książkę, odważyła się publicznie z tym wystąpić pomimo wszelkiego sceptycyzmu. Spodziewała się, że zostanie zaatakowana, ale ku jej zaskoczeniu tak się nie stało.
Myślę, że stało się tak dlatego, że była w swej książce bardzo autentyczna. Nie próbowała nikogo nauczać. Nie mówiła nic o tym, co to oznacza. Mówiła tylko: „Miałam takie doświadczenie i nie mogę temu zaprzeczyć. Oto, jak to na mnie wpłynęło i co o tym myślałem.”. Opisała cały proces, przez który przeszła. Myślę, że w pewnym sensie wszyscy przez to przechodzimy. Jesteśmy tu po to, żeby to zademonstrować coś innym. Nie jesteśmy tu po to, żeby koniecznie przyciągać ludzi do nauczania wniebowstąpionych mistrzów, do określonej grupy, filozofii, nauczyciela czy czegoś w tym rodzaju. Jesteśmy tutaj, aby świadczyć o tym, że istnieje coś, poza tym co fizyczne, a mimo to jest to realne i ma dla nas wartość. …
31. Technologia Kronik Akaszy i historia
Pytanie: Kiedy ludzie chcą usprawiedliwić swoje okrucieństwo, obojętność lub cynizm, najczęściej odwołują się do historii. To właśnie zrobił Putin swojemu narodowi, narzucając mu swą własną wizję. To samo robi wielu innych ludzi, próbując usprawiedliwić okrucieństwo jednego narodu wobec drugiego. Na jednej z konferencji Matka Maryi wspomniała, że nadejdzie czas, kiedy prawdziwa historia będzie znana ludzkości. Jak długo powinniśmy czekać, zanim takie czasy nadejdą? 10, 20 lat, a może nawet 100 lub więcej? I jak znacząco wpłynie to na ludzkie umysły? Czy narody pogrążą się w depresji odkrywając, że tak wiele ich pokoleń było boleśnie oszukiwanych. Wspomniała również, że nadejdzie czas, kiedy prawdziwa historia będzie znana ludzkości.
Odpowiedź (Fragment): Nie mogę podać dokładnej liczby lat, ponieważ nie stanie się to w jednym decydującym wydarzeniu. Będzie to stopniowym procesem. W niektórych krajach trwa on już od dawna, podczas gdy inne narody wciąż tkwią w tej bardzo zmanipulowanej wizji historii. W pewnym sensie można powiedzieć, że wszystkie narody tkwią w zmanipulowanej wizji historii, ale dla niektórych z nich to oszustwo jest poważniejsze.
Ostatecznie, to co naprawdę zrobi ogromną różnicę, nastąpi kiedy będziemy mogli udostępnić technologię do odczytywania Kronik Akaszy, o której mówił Saint Germain. Kiedy ludzkość będzie w stanie odczytać Kroniki Akaszy, nie będzie fałszowania historii. Nie będzie manipulacji historią, kiedy możesz pójść i zobaczyć rzeczywisty zapis rzeczywistych wydarzeń, które miały miejsce. Jednak musisz zdać sobie sprawę z tego, że dla nas jako wniebowstąpionych mistrzów jest to również bardzo delikatna kwestia, aby określić, kiedy udostępnić tę technologię. A powodem tego jest Prawo Wolnej Woli i to, co wyjaśniliśmy na temat wiarygodnej zaprzeczalności (plausible deniability) i wiarygodnej wiarygodności (plausible plausibility). …
32. Teorie spiskowe – zagrożeniem dla demokracji i twej osobistej wolności.
Sprawdź czy w nie (niechcąco) wierzysz i je propagujesz.
TEMATY: Moje postrzeganie duchowości – Rozpoznawanie energii stojącej za teoriami spiskowymi – Ludzie duchowości i teorie spiskowe – Potrzeba równowagi – Rozumowanie o teoriach spiskowych – Ubezwłasnowolnienie i upodmiotowienie – Ciężar dowodu – Motywy teorii spiskowych – Teorie spiskowe i propaganda – Teorie spiskowe i fanatyzm – Spisek Trumpa – Spisek szczepień – Uważam, że spiski naprawdę istnieją – Nie podoba mi się widzenie świata oferowane przez teorie spiskowe.
Odpowiedź K. Michaelsa (Fragment):
Motto „Czy zgadzam się z twierdzeniem, że jednak istnieją prawdziwe spiski?
Oczywiście, że tak. Jak można tego nie zaakceptować, patrząc na historię świata?”
Cytat wyjęty z artykułu.
Otrzymałem kilka maili od ludzi z pytaniem, jak radzić sobie z teoriami spiskowymi. Niektórzy z nich sami zagłębili się w te teorie i zrozumieli, że jest to spirala wiodąca w dół i wycofali się, albo potrzebują pomocy, aby to zrobić. Inni mają przyjaciół, którzy pasjonują się teoriami spiskowymi i nie są już w stanie z nimi rozmawiać, ponieważ ludzie ci łatwo się ekscytują, gdy kwestionuje się ich przekonania. Osobiście mam osoby, które znam od dawna, ale z którymi nie mogę już rozmawiać, a w niektórych przypadkach ledwo rozpoznaję ich jako tych samych co dawniej ludzi. …
33. Unia Europejska – wewnętrzna opozycja i wizja jedności
Pytanie: Kiedy Rosja najechała Ukrainę i rozpoczęła wojnę, odpowiedź na rosyjską agresję ze strony UE była zaskakująca jedność w nałożeniu sankcji, potępieniu rosyjskiej agresji i wysłaniu Ukrainie pomocy wojskowej i humanitarnej. Od całej UE oddzielił się tylko jeden kraj, Węgry. Orban próbował sabotować każdą inicjatywę nałożenia sankcji na Rosję, nie wysyłał Ukrainie żadnej pomocy wojskowej i w zasadzie powtarzał rosyjską propagandę, że Rosja zmuszona jest rozpocząć tę specjalną operację wojskową, ponieważ Ukraińcy byli tylko marionetkami złych Amerykanów. Przywódca Węgier Wiktor Orban, sam będący półautokratą, otwarcie okazuje Putinowi swoją przyjaźń. Wydaje się, że ta polityka zagraniczna cieszy się w jego kraju powszechnym poparciem. Myślę, że wiele innych krajów w UE zaczyna mieć poczucie, że byłoby lepiej, gdyby Węgry opuściły UE, ponieważ obecnie pełnią rolę agenta Kremla. Czy mistrzowie chcieliby wypowiedzieć się na temat Węgier i ich przyszłości w UE?
Odpowiedź (Fragment): Cofnijmy się trochę i nie skupiajmy konkretnie na Węgrzech, ponieważ zdajmy sobie sprawę z faktu, że w UE jest kilka krajów, w których istnieją ruchy krytyczne wobec Unii. Znajdziesz to we Włoszech, znajdziesz to we Francji, znajdziesz to w Polsce i innych krajach. Niewłaściwe jest twierdzenie, że Węgry są w tym osamotnione. W niektórych krajach istnieją pewne frakcje, które są bardzo krytyczne wobec UE, jak to widzieliśmy również w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii, a raczej w niezbyt zjednoczonym w tej sprawie Królestwie.
Należy tu przede wszystkim zauważyć, że istnieje zewnętrzny sprzeciw wobec jedności UE. Część pochodzi z Rosji, część z Chin, ale tak naprawdę pochodzi on od upadłych istot, które chcą uniemożliwić UE osiągnięcie większej jedności. …
34. Uzdrawianie polega na uświadomieniu sobie oddzielonych, podświadomych ja i na pozwoleniu im umrzeć
Pytanie: Jeśli świadomie pozwolimy oddzielonym ja odejść, ale nasza podświadomość na to nie pozwoli im odejść, to co w takim przypadku radzą wniebowstąpieni mistrzowie? I czy istnieją bezpieczne sposoby pracy z podświadomością?
Odpowiedź (Fragment): Przede wszystkim bezpiecznym sposobem pracy z podświadomością są wszystkie narzędzia i techniki, które wam przekazaliśmy i które wszystkie w pewnym sensie, sięgając najwcześniejszych inwokacji i dynamicznych dekretów, to pracują one z podświadomością. Ale kiedy przechodzisz proces, który podaliśmy i polecamy w najnowszych książkach o oddzielnych ja, to w rzeczywistości sprawiasz, że ja stają się uświadomione – wydobywasz je z podświadomości.
Kiedy naprawdę puścisz te oddzielone ja na poziomie świadomym, to wtedy one naprawdę znikną.
Możesz powiedzieć, że nadal istnieją jakieś pozostałości tego lub jakiegoś innego ja, ale to dlatego, że jest to ja, którego jeszcze sobie nie uświadomiłeś i go nie puściłeś. Ja mogą czasami tworzyć prawdziwie skomplikowaną sieć ja, które są w pewien sposób ze sobą powiązane. Na przykład możesz mieć jedno główne ja, ale po tym, jak to pierwotne ja zostało stworzone – zostały stworzone inne ja. Więc nie jest to coś, co koniecznie możesz zrobić w jednym miejscu, może będziesz musiał to robić przez jakiś czas, aby usunąć je wszystkie. Ale tak naprawdę proces, który zalecamy w książce „Traumy uświadomione i nieuświadomione” – i jak się z nich wyleczyć” i w książkach całej tej serii, polega na uczynieniu ja świadomymi, abyś w pewnym sensie uczynił podświadomość – świadomą. …
35. Uzdrawianie psychiki to proces trwający całe życie
Pytanie: Straciłem wiele bliskich mi osób, do których byłem przywiązany. Przez cały rok ciężko pracowałem, żeby skorzystać z duchowych narzędzi przekazanych przez wniebowstąpionych mistrzów, aby uzdrowić i uwolnić się od moich przeszłych traum i przezwyciężyć pierwotną traumę narodzin. Czasami czułem, że nie jestem już przywiązany do przeszłości i mogłem ją neutralnie rozpamiętywać bez emocji. Ale później nadszedł moment, kiedy wszystko się powtórzyło, znów poczułem ból emocjonalny. Jestem bardzo zdezorientowany, dlaczego tak się dzieje? Naprawdę szczerze staram się zajrzeć w głąb siebie i zagłębić się w moją psychikę, unikając mechanicznego podejścia. Być może nie widzę moich iluzji lub przekonań stojących za tym przywiązaniem, albo też jestem bardzo niecierpliwy, a rok to bardzo krótki czas na ten proces. Czy wniebowstąpieni mistrzowie to jakoś skomentują?
Odpowiedź (Fragment): No cóż, moi Kochani, kiedy bierzecie książkę „Moje żywoty…” i nasze nauczanie o pierwotnej traumie narodzin, to możecie dostrzec, że wielu z was mogło egzystować na Ziemi przez bardzo długi czas, mogło mieć mnóstwo wcieleń, więc nawet jeśli daliśmy wam potężne narzędzia, nie jest realistycznym podejście, aby to można było rozwiązać w ciągu zaledwie jednego roku. Po prostu musicie być bardziej cierpliwi i dać sobie na to więcej czasu. …
36. Wcielenie się w rodzinie o niższym poziomie świadomości
Pytanie: Jeśli osiągnęliśmy wyższy poziom świadomości w poprzednim życiu na Ziemi, czy możemy dobrowolnie zanurzyć się w niższym stanie świadomości w określonej rodzinie i narodzie, aby tam samemu się przebudzić i pomóc podnieść zbiorowy umysł?
Odpowiedź (Fragment): Krótka odpowiedź brzmi „tak” i jest to w rzeczywistości dość powszechny scenariusz. Może być wiele powodów, dla których dobrowolnie to robisz. Są czasy, w których masz karmę z pewną osobą, która jest w niższym stanie świadomości i dlatego chcesz się wcielić z tą osobą. Aby to zrobić, musisz zejść na niższy poziom świadomości, aby wcielić się w tej rodzinie. Kiedy to zrobisz, oczywiście masz okazję szybciej powrócić do poziomu świadomości, który miałeś wcześniej. …
37. Większość ludzi potrzebuje psychicznegouzdrowienia, zanim będą mogli przejawić swoją Wyższą Świadomość
Pytanie: Wiele osób, które uczestniczyły w różnych psychoterapiach, takich jak holotropowe oddychanie (holotropic breathwork) i terapia (humanistyczna) gestalt, mówi o wzroście swej wewnętrznej radości i pewności siebie oraz oczyszczenie negatywnych skutków traumatycznych doświadczeń. Te terapie odwołują się do wewnętrznych doświadczeń, więc zastanawiałem się, czy to może przybliżyć ludzi do ich świadomości Chrystusa?
TEMATY: Na drodze do osobistej świadomości Chrystusa rany psychiczne muszą się zagoić – Fragment twego strumienia życia może utknął gdzieś w przeszłości – Potrzebujesz wewnętrznego doświadczenia, aby go przywrócić – Lecz się w bezpiecznym środowisku pod okiem profesjonalisty – Korzystaj z narzędzi duchowych – Unikaj głębokiej hipnozy – Większość osób poszukujących duchowej prawdy i wolności powinna skorzystać z terapii.
Odpowiedź (Fragment): Krótka odpowiedź brzmi: Tak. Jak wyjaśniłem w dyskursie na temat duchowego rozwoju (spiritual development) na Ziemi istnieje wiele strumieni życia, które zostały głęboko zranione i potrzebują uzdrowienia, zanim będą mogły przejawić osobistą świadomość Chrystusa. Oczywiście, dopóki strumień życia nie osiągnie mistrzostwa, może nadal nosić w sobie rany, które czynią stosowanie różnych technik uzdrawiania psychicznego lub uzdrawiania strumienia (lifestream healing) życia bardzo korzystnym.Jak wyjaśniłem w mojej odpowiedzi na pytanie dotyczące Schizofrenii (Schizophrenia), efektem traumy może być rozczłonkowanie lub podział strumienia życia. To właśnie ten brak pełni jest główną przeszkodą w urzeczywistnieniu osobistej świadomości Chrystusa. Zatem stosując odpowiednie techniki leczenia tych ran, można naprawdę poczynić ogromne postępy w kierunku przejawienia Chrystusowej Świadomości. …
38. W jaki sposób rozwijający się wewnętrznie ludzie mogąpoprawić swoją sytuację materialną i finansową?
Pytanie: Dlaczego adeptom wewnętrznego rozwoju trudno jest poprawić swoją sytuację materialną i finansową?
Odpowiedź (Fragment): Otóż, znowu muszę powiedzieć, że jest to indywidualne dla każdego. Istnieją w tym jednak ogólne tendencje. Jedną z nich jest to, że bardzo wielu ludzi pracujących nad swoim wewnętrznym rozwojem, ma negatywne nastawienie do świata fizycznego i do swoich fizycznych ciał, oraz często także negatywne nastawienie do pieniędzy, gdzie przez wiele wcieleń budowaliście przekonanie, że pieniądze nie są duchowe, że ciało jest wrogiem waszego duchowego rozwoju i że mogą one bardzo łatwo stać się przeszkodą na duchowej ścieżce. I w rzeczy samej niektórzy z Was doświadczyli w poprzednich wcieleniach, że pieniądze stały się przeszkodą, która spowodowała, że zabrnęliście w ślepą uliczkę szukania coraz ich większej ilości zamiast dążyć do dalszego wewnętrznego rozwoju.To jest jeden powód. Aby wyjść ponad to, musicie przyjrzeć się Waszej psychice. Spójrzcie na to, jakie macie podświadome ja w relacji do waszej materialnej sytuacji i do pieniędzy a następnie usuńcie je, abyście mogli rozwinąć inne podejście. …
39. Wolna wola: rodzice a dzieci
Pytanie: Dziękuję za przekazy mistrzów dane podczas Wielkanocnej Jako matka czasami mam trudności z radzeniem sobie z wolną wolą mego syna. Jak dalece muszę szanować jego wolną wolę? Gdy chodzi na przykład o zbyt częste i długie oglądanie telewizji lub zbyt częste granie w gry komputerowe. Uważam, że muszę kontrolować jego harmonogram dnia. Czy jest to w porządku z punktu widzenia szacunku dla wolnej wolę innych?
Odpowiedź (Fragment): Nie można patrzeć na tę sytuację tylko i wyłącznie pod kątem wolnej woli twego syna. Ponieważ mieszka on w twoim domu i stanowicie rodzinę, więc jego wolna wola musi zostać zrównoważona z twoją wolną wolą i z wolą innych członków rodziny. Zawsze powinna istnieć równowaga wolnej woli jednostki z wolną wolą jakiejkolwiek grupy, do której dana jednostka należy. I jak powiedzieliśmy, żaden człowiek nie jest samotną wyspą, więc wszystkie istoty są częścią grupy. Masz prawo wyznaczyć twoim dzieciom pewne granice. Tak naprawdę to masz obowiązek wyznaczać im granice. …
40. Cel epok lodowcowych
Pytanie: Dlaczego na Ziemi występują epoki lodowcowe? I co robią dusze w tym czasie, kiedy nie mogą się tu wcielić?
Odpowiedź (Fragment): wniebowstąpionego mistrza Matki Maryi została udzielona na konferencji w Estonii w 2018 roku.
Epoki lodowcowe są zasadniczo sposobem na wymazanie śladów poprzedniej cywilizacji. W niektórych przypadkach istniały poprzednie cywilizacje, które angażowały się w wojny nuklearne, a jedynym sposobem, aby naprawdę wymazać zanieczyszczenie nuklearne w stosunkowo krótkim czasie, jest to, że lód ma taki efekt. Może on do pewnego stopnia pochłaniać promieniowanie, może również rozbijać skały na mniejsze składniki, aby mogły łatwiej uwalniać promieniowanie.
To nie jest tylko kwestia promieniowania jądrowego, to mogą być również zapisy energetyczne, które mogą być w pewnym stopniu przechowywane nawet w materii fizycznej. Może to być również kwestia dania pewnej części lądu określonego czasu na to, co moglibyśmy nazwać odpoczynkiem podczas którego można uwolnić się od tych zapisów, aby kiedy znów stanie się zamieszkana, ludzie mogli zacząć bez tych samych zapisów energetycznych, które mieli wcześniej. ...
41. Podstawowe nauczanie na temat duchowych aspektów seksu
TEMATY: Nie zostałeś stworzony, aby być samotnym – Świadome Ja nie zostało stworzone, aby być samotne – Świadome Ja zapomniało o swej Obecności JESTEM i dlatego czuje się niekompletne i tęskni za pełnią – wiele działań wynika z poczucia samotności – to prowadzi do uzależnień – poszukiwanie pełni poprzez coś poza sobą – poszukiwanie pełni poprzez seks – zewnętrzne uzależnienie i uzależnienie duchowe – poczucie ostatecznej pełni niesie wyłącznie Obecność JESTEM – zjednoczenie seksualne może pomóc ludziom się uzdrowić – może ono być również odwróceniem uwagi od prawdziwej wewnętrzną pełni z Obecnością JESTEM – znajdź pełnię w sobie – przezwycięż wewnętrzny konflikt dotyczący seksu – wewnętrzna pełnia jest większym spełnieniem niż seks. ...